جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی می باشد. از جمله مهم ترین تکنیک برای حفظ فرم بینی و رفع تورم و کبودی چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی می باشد. دکتر شروین سپنچ در مورد اصول چسب زدن موارد زیر را توصیه می کند.چسب-زدن-به-بینی-بعد-از-عمل-بینی

بعد از اینکه پزشک گچ یا اتل رااز روی بینی تان بر می دارد، به آن چسب می زند این موضوع به این دلیل که به پوست بینی فشار می آورد و از رشد بافت نرم و پوست بینی به آن وارد می شود.از جمله دیگر اثرات تاثیر گذاشتن چسب زدن به بینی کم شدن اسکار شود.

چه مدت زمانی برای چسب زدن به بینی نیاز می باشد؟

  1. این موضوع رابطه ی مستقیمی با نظر پزشک دارد و باید در نظر داشته باشید که تورم در بینی های استخوانی بسیار کمتر از بینی های گوشتی است.
  2. این مدت زمان به این دلیل بین دوهفته الی دوماه نوسان دارد و نمی توان مدت زمان معینی را در این مورد تخمین زد.
  3. این کار را باید بلافاصله بعد از باز کردن گچ بی معطلی انجام دهید و حدود 6 هفته و درنهایت فقط شبها ادامه دهید.
  4. در صورتی که علاقه ای به چسب زدن در روز ندارید این مساله امکان پذیر است. در صورتی که بعد از این مدت باز هم تورم در بینی تان وجود دارد حتما پزشک را از این موضوع مطلع کنید و از او بخواهید به شما در این خصوص مشاوره دهد.سعی کنید سرخود کاری انجام ندهید.

فواید چسب بینی چیست؟

چسب بینی مانند یک هشدار برای اطرافیان شما می باشد که این مساله را نشان می دهد که شما به تازگی بینی تان را جراحی کرده اید.
از بروز زخم و ورم زیاد در بینی جلوگیری می کند البته چسب زدن باید کامل اصولی و صحیح انجام شود.چسب زدن به بینی دوره نقاهت را بسیار کوتاه می کند.

معایب چسب زدن به بینی چیست؟

چسب زدن در بسیاری از موارد می تواند آزاردهنده باشد برخی از افراد به سختی زیاد چسب را در صبح از روی بینی بر می دارند.

نحوه صحیح چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی

  • با توجه به تکنیک های مختلفی که برای جراحی در میان پزشکان وجود دارد. نوع بینی شما و ضخامت پوست آن ممکن است دستورالعمل های مختلف و متد های گوناگونی را برای شما تعیین کند.اما به طور کلی ابتدایی ترین مراحل چسب زدن به بینی مشابه می باشد.در مرحله نخست باید ناحیه را با آب و صابون به خوبی بشویید و نوار چسب کاغذی که عرض یک تا یک و نیم سانتی متری را آماده کنید.
  • مرحله نخست: سطح بینی خود را با پنبه و الکل کاملا تمیز کنید حالا دو چسب را که 10-12 سانتی متر می باشند را جدا کنید و در حالتی U مانند را در قسمت پایین بینی به سمت بالا بیاورید و بچسبانید. لبه های چسب باید تا نزدیکی چشم ادامه پیدا کنند.حالا نوبت زدن چسب دیگر 10 الی 12 سانتی متری می باشد که باید روی چسب قبلی بزنیم و آنرا به آرامی مالش داده که به خوبی روی بینی قرار بگیرد این چسب از افتادگی بینی کاملا جلوگیری خواهد کرد.
  • در مرحله بعدی چند قطعه چسب 3 الی 5 سانتی متری را به صورت عرضی روی بینی می چسبانید و به این نکته توجه کنید که هر چسب باید قسمتی از چسب قبلی را پوشش دهد. روی چسب را خیلی آرام مالش دهید تا خوب بچسبد در نهایت قسمت اضافه چسب را از نوک بینی با قیچی برش دهید.

چسب-زدن-به-بینی-بعد-از-عمل-بینی

چگونگی جدا کردن چسب از بینی

چسب بینی نباید به طور مداول روی صورت شما بماند و در صورتی که بسیار زیاد از آن استفاده کنید ممکن است عارضه ای را برای افراد ایجاد کند.
می توانید این کار را زیر دوش آب گرم انجام دهید این کار باعث می شود چسب خیس شود و جدا کردن ان بسیار آسان شود.حالا از لبه چسب ها بگیرید و به ارامی انها را جدا کنید.

تعویض چسب بینی

این مساله بستگی به نوع پوست و چربی آن دارد در پوستهای چرب معمولا هرروز نیاز به تعویض چسب بینی وجود دارد زیرا چسب ها در اثر چربی شل می شوند و خاصیت خود را از دست می دهند. به هنگام تعویض حداقل دو الی سه ساعت به پوست بینی اجازه دهید تا آرام شودو سپس چسب جدید را بر روی بینی قراردهید.می توانید در صورتی که برایتان راحتتر می باشید از یک موچین برای جدا کردن چسب استفاده کنید.

حساسیت به چسب بینی

گاهی اوقات استفاده خیلی زیاد از چسب بینی باعث بروز حساسیت در افراد خواهد شد و ممکن است باعث به وجود امدن حساسیت های شدید در افراد شود البته تعویض به موقع چسب ها و رعایت بهداشت در خصوص آنها می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش این نوع حساسیت ها داشته باشد در صورتی که هرگونه مشکلی در این خصوص داشتید بهتر است سریعا با پزشک خود تماس گرفته و وی را از این باب مطلع سازید.

دوش گرفتن با چسب بینی

بعد از گذشت یک هفته بعد از جراحی پیشنهاد می شود که دوش نگیرید. بعد از اینکه گچ بینی را بر می دارید حدود 4 الی 5 روز باید چسب را برای ثابت شدن بینی در جاتی خود استفاده کنید بعد از این زمان دوش گرفتن یک زمان ایده آل برای خارج کردن چسب ها و تعویض انها می باشد.

در صورتی که به بینی چسب نزنیم چه اتفاقی می افتد؟

دلیل اصلی برای چسب زدن بعد از جراحی بینی برای جلوگیری از عوارض جانبی جراحی نظیر تورم می باشد.اگرچه تاثیرگذاری چسب ها به طور علمی ثابت نشده است آنها همچنان از دید جراحان تاثیرگذار به نظر می آیند و توصیه می شوند.
در صورتی که از چسب زدن صرف نظر کنید ممکن است مدت زمان خوب شدن طولانی تر شود .برخی از جراحان همچنین معتقد می باشند که ریسک شکایات افراد بعد از جراحی بینی را بالا می برد.

آیا در تمامی زمانها چسب زدن به بینی امکان دارد؟

معمولا بهتر است که در طول روز به پوست بینی تان استراحت دهید و به ان چسب نزنید تا کمی در معرض هوای آزاد قرار گیرد .چسب زدن به بینی به میزان بیش از حد گاها می تواند باعث تورم و آزار در برخی از موارد به شمار رود.

سخن اخر

مراقبت های بعد از عمل بینی می تواند باعث بروز بهترین نتیجه بعد از جراحی برای افراد شود چسب زدن یکی از انواع این مراقبت ها می باشد که فواید بسیار زیادی را در دوره ریکاوری برای افراد دارد بهتر است در این خصوص حتما از پزشک خود سوال کنید و سعی کنید حتما با دقت و منظم این کار را انجام دهید.