جراحی بینی گوشتی یکی از پر چالش ترین انواع جراحی بینی در بین مردم است. علت این چالش تفکراتی است که در خصوص برگشت نتیجه عمل بینی گوشتی در ذهن مردم وجود دارد. اگر چه جراحان بینی با تجربه، به منظور جلوگیری از برگشت پذیری بینی های گوشتی و افتادگی نوک بینی، از استحکام بخشیدن و تقویت کردن ساختار غضروفی بینی استفاده می کنند؛ در صورتی که بهترین جراح بینی در تهران را انتخاب کرده باشید نگرانی در این زمینه نخواهید داشت.دکتر شروین سپنج یکی از جراحان باتجربه در زمینه بینی گوشتی به شمار می رود.

 

جراحی بینی گوشتی

 

بینی گوشتی چیست؟

برخلاف نامگذاری که برای این بینی ها انجام شده ، بینی های گوشتی گوشت یا عضله اضافی ندارند که جراحی بینی گوشتی برداشته شود. این نام گذاری با توجه به ساختار پوست بینی انجام شده است. بینی ای گوشتی محسوب می شود که ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • پوست ضخیم و چرب
  • پهن بودن نوک بینی
  • ضخیم بودن پره های بینی
  • داشتن غضروف های ضعیف
  • واضح بودن منافذ پوست بینی
  • پهن بودن قسمت انتهایی بینی
  • زیاد بودن عرض استخوان پایه بینی

در بینی های گوشتی ویژگی های ساختاری باعث می شوند که خطوطی که بینی را زیبا نشان می دهند، دیده نشوند و بینی فرد عموما بزرگ و پهن دیده می شود.

اصول جراحی بینی گوشتی

در این نوع بینی ها عمل زیبایی به منظور ایجاد فرم مطلوب در نوک بینی و پره های آن و باریک کردن نیمه انتهایی بینی انجام می شود. در بینی های گوشتی فقط در مواردی که بینی دارای قوز باشد ممکن است استخوان یا غضروف در هنگام جراحی برداشته شود؛ در موارد دیگر معمولا جراح به ساختار استخوان و غضروف بینی دست نمیزند.  معمولا در این بینی ها برای ایجاد زیبایی از تقویت و پیوند غضروف استفاده می شود. برای پیوند غضروف از غضروف های اضافی بینی، دنده یا گوش بیمار استفاده می شود. به جز در موارد خاص پوست بینی را نازک سازی نمی کنند؛ زیرا ممکن است منجر به عوارض برگشت ناپذیر در پوست بینی شود.

روش های عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتیدر تهران از طریق دو روش متداول انجام می شود:

  • تکنیک عمل بینی گوشتی به روش بسته

در این روش جراحی هیچ برشی در پوست بینی و صورت ایجاد نمی شود. جراحی از درون سوراخ های بینی صورت می پذیرد و برش ها نیز درون بینی ایجاد می شود. این روش نقاهت و عوارض کوتاه مدتی دارد . ولی به منظور اعمال تغییرات جزئی بر روی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا جراح دارای دید مناسب و دسترسی کامل به ساختار بینی نیست.

  • تکنیک جراحی بینی گوشتی به روش باز

عمل بینی گوشتی با تکنیک باز ، جراح به منظور ایجاد دید وسیع برای اعمال تغییرات زیاد، برشی در ناحیه بین سوراخ های بینی (کلوملا) ایجاد می کند. سپس به کمک ابزار جراحی، پوست بینی بالا زده می شود و دسترسی به ساختمان بینی برای جراح فراهم می شود. مزیت این روش این است که میزان تقارن بینی و اعمال تغییرات بیشتر است. ولی برش های روی پوست میزان ورم و کبودی و طول دوره نقاهت را افزایش می دهند. زمانی که بینی نیاز به غضروف پیوندی داشته باشد معمولا جراحی به روش باز انجام می شود.

جراح رینوپلاستی چگونه می تواند غضروف بینی را تقویت کند؟

با توجه به ضعف موجود در غضروف بینی های گوشتی که شدت و میزان آن در هر فردی متفاوت است ، در اکثر مواقع نیازمند تقویت بیشتر می باشد. تقویت غضروف این دسته از بینی ها به استحکام بیشتر ساختار بینی و پیشگیری از افتادگی نوک بینی بعد از جراحی کمک بسیار زیادی می کند. جراح بینی خوب و باتجربه در تهران دکتر شروین سپنج ، در برخی مواقع با برداشت غضروف و حتی اصلاح غضروف سعی در تقویت بیشتر آن ها دارد. در واقع این فرایند سبب می شود تا غضروف استحکام بیشتری داشته باشد و تیغه بینی زیبا جو صاف و متوازن در محل جدید خود قرار گیرد. در طی جراحی بینی گوشتی و تقویت غضروف ، جراح بینی غضروف ها را از برخی نواحی برداشته و به قسمت های مورد نیاز که نیازمند پیوند می باشد اضافه می کند ، لازم به ذکر است که در صورت نبودن غضروف به میزان کافی طی جراحی رینوپلاستی ، جراح از غضروف لاله گوش یا دنده بیمار استفاده خواهد کرد.

 

جراحی بینی گوشتی

 

علت تورم بینی گوشتی بعد از عمل بینی

ورم زیاد بعد از جراحی بینی گوشتی از مهمترین مشخصات بینی گوشتی می باشد. میزان تورم و کبودی در دوران بهبودی در این نوع بینی ها بیشتر از سایر انواع بینی است و مدت زمان بهبودی نیز طولانی تر است. علت این حجم از تورم بینی بعد از جراحی، وجود بافت زیر پوست در بینی های گوشتی است. بعد از جراحی برای کنترل تورم بینی از گچ یا آتل های سه بعدی بر روی بینی استفاده می شود. گچ روی بینی یک هفته بعد از جراحی از روی آن برداشته می شود ولی تورم به قوت خود باقی است. این تورم با گذشت زمان و رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی به تدریج از بین می رود و شکل نهایی بینی قابل مشاهده خواهد بود.

هزینه عمل بینی گوشتی در تهران

می توان گفت جراحی بینی گوشتی از بینی استخوانی به مراتب پیچیده تر است. بنابراین ممکن است هزینه جراحی آن نیز بالاتر باشد. ظرافت بیشتر در برداشتن غضروف از بینی در هنگام  رینوپلاستی بینی گوشتی و ضرورت تقویت و پیوند غضروف در بعضی از بینی ها عواملی هستند که این جراحی را با پیچیدگی مواجه کرده اند. دستمزد جراح بینی ، میزان پیچیدگی عمل رینوپلاستی ، هزینه اتاق عمل و بیهوشی و دیگر موارد از عوامل تعیین کننده هزینه های عمل بینی گوشتی هستند. برای اطلاع دقیق از قیمت عمل بینی گوشتی می توانید به جراح بینی مراجعه نمایید.

انتخاب جراح بینی گوشتی

مهم ترین کاری که در ابتدا بعد از اینکه تصمیم به جراحی می گیرید باید در مورد آن اقدام کنید جست و جو برای جراح بینی گوشتی می باشد از طریق جست و جو در اینترنت یا پرس و جو می توانید یک جراح بینی خوب را برای خود برگزینید.برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید نمونه عمل های بینی گوشتی را مشاهده کنید.

آیا شما برای عمل بینی گوشتی ، کاندیدای مناسبی می باشید؟

فردی که بینی گوشتی دارد ، یا نوک بینی او بزرگ و دارای پوستی  از جنس ضخیم  است ، برای انجام عمل رینوپلاستی جراحی چالشی تر را پیش رو دارد. برای تائید واجد شرایط بودن فرد برای انجام جراحی بینی گوشتی در تهران ، جراح ، جلسه مشاوره ای را با فرد هماهنگ می کند.در این جلسه وی اطلاعاتی را در مورد ساختار بینی گوشتی و جنس آن و مدلهای ایده آل انتخابی به شما ارائه خواهد کرد و از لحاظ فیزیکی بینی را معاینه می کند.

انواع تورم همراه با بینی های گوشتی

تورم پوست: با توجه به آن که طی جراحی بینی گوشتی ، پوست از ساختار استخوانی بینی افراد جدا می شود ، بعد از عمل و در طول دوره نقاهت تورم در این نواحی افزایش پیدا می کند. در واقع به علت افزایش مایع بین سلولی و پاسخ واکنش های التهابی جهت بهبود زخم ها می باشد ، که تورم ناشی از آن در بینی های استخوانی بسیار کم خواهد بود.

تورم کاذب: این دوره تورم بیشتری به نسبت تورم پوست دارد. این تورم به علت میزان بزرگی و کوچکی بینی زیبا جو و مقدار چربی زیر پوست می باشد ، در واقع هر چقدر مقدار بینی افراد بزرگ تر باشد و پوستی ضخیم تر داشته باشد  و اعمال تغییرات بر بینی بیشتر باشد ، به طبع تورم کاذب نیز در آن ها بسیار زیاد خواهد بود.

 

جراحی بینی گوشتی

 

مراقبت هایی که بعد از جراحی بینی گوشتی لازم است ؟

  • برای دیدن نتیجه نهایی بینی تان عجله نکنید زیرا نتیجه نهایی در این گونه بینی ها بیشتر زمان بر می باشد.
  • امکان افتادگی در جراحی بینی گوشتی نسبت به استخوانی بسیار بیشتر است پس مهم ترین نکته در این مورد می باشد پس سعی کنید کمتر خم شوید و به هنگام خواب  سر خود را در موقعیت مناسبی نگه دارید.
  • بعد از اینکه گچ بینی را باز می کنید حتما درمورد مدت زمانی که نیاز به چسب زدن دارید از پزشک خوب و با تجربه در تهران سوال کنید. چسب زدن را کاملا اصولی یاد بگیرید و انجام دهید زیرا این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • معمولا تورم در بینی های گوشتی به نسبت بیشتر است برای کاهش تورم و جلوگیری از بیشتر شدن آن از خوردن غذاهای فست فود یا پرنمک و ادویه تا زمان برطرف شدن ورم پرهیز کنید.ممکن است نیاز به تزریق کورتون داشته باشید البته این موضوع بستگی به نظر بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در تهران دارد.
  • برنامه غذایی سرشار از سبزیجات، فیبر و ویتامین را در پیش بگیرید و از نوشیدن آبمیوه های طبیعی و آب به میزان کافی غافل نشوید.این کار روند بهبودی تان را تسریع می بخشد.

جراحی بینی گوشتی با مدل عروسکی

از جمله مشخصه های مدل عروسکی ، اندازه کوچک بینی می باشد. سوالی که بعضی از متقاضیان بینی گوشتی می پرسند ، این است که آیا امکان انجام مدل فانتزی بر بینی های گوشتی وجود دارد یا خیر. پاسخ به داوطلبان این است که بینی گوشتی ، دارای محدودیت هایی است که مدل عروسکی و یا فانتزی بر آن ها تقریباً غیر ممکن است ، زیرا بینی گوشتی پوستی ضخیم دارد. ضخامت پوست ، کوچکی بینی را برای رسیدن به فرم فانتزی ، با محدودیت هایی مواجه می کند.

مدت زمان چسب بینی گوشتی

مدت زمان چسب بینی گوشتی مراجعه کننده پس از عمل زیبایی بینی گوشتی از استخوانی بیشتر می باشد ، زیرا با توجه به ویژگی های این نوع بینی ، تورم حاصله بعد از اعمال تغییرات در آن بیشتر از استخوانی می باشد. از این رو ، طبق توصیه جراح ، فرد طی مدت زمان بیشتری از چسب استفاده می کند. همچنین فرد با آموزش نحوه صحیح چسب زدن به بینی ، به شکل گیری صحیح و استحکام بینی بعد از انجام این پروسیجر ، کمک شایانی می کند.

آیا جراحی بینی گوشتی مردانه در قیاس با جراحی بینی گوشتی بانوان ، دشوارتر می باشد؟

پوست ضخیم از جمله مولفه های بینی گوشتی می باشد. همچنین بینی بانوان نسبت به آقایان ، ظریف تر می باشد. این ویژگی موجب می شود رینوپلاستی گوشتی در آقایان با چالش های بیشتری در مقایسه با خانم ها همراه باشد. به هر حال ، یک جراح  بینی گوشتی حاذق در تهران ، با مهارت و تجربه بالا ، نتیجه ای مثبت را برای زیباجو خلق می کند. از این رو صرفنظر از جنسیت یا نوع بینی هر فردی ، در نهایت اثری قابل تحسین و متناسب با دیگر اجزای چهره بیمار ایجاد می کند.

آیا در جراحی بینی گوشتی از گرافت استفاده می کنند؟

به دلیل ضعیف بودن استخوانها و غضروف ها در این نوع بینی در بیشتر موارد در حین عمل نیاز به استفاده از گرافت برای نواحی چون نوک بینی نیاز می باشد.

آیا امکان بازگشت بعد از جراحی بینی گوشتی وجود دارد؟

بینی های گوشتی به علت داشتن پوستی ضخیم مدت زمان مورد نیاز برای انقباض در آن ها به نسبت بینی های استخوانی با پوست نازک بسیار بیشتر است. به همین علت بهترین جراح بینی در تهران دکتر سپنج ، باید توجه بسیار زیادی به فضای کلی اسکلت و آلار بینی داشته باشد. عدم توجه به کوچک شدن بیش از حد بینی می تواند در بروز گوشت اضافی و اسکار در بینی این افراد موثر باشد.

چگونگی کاهش چربی بینی های گوشتی

یک جراح ماهر و باتجربه می تواند غدد چربی موجود در نوک بینی های گوشتی را برداشته و نواحی نرم را کاهش دهد. این روش بسیار حساس بوده و امکان آسیب به بافت های پوست بسیار زیاد است.

دوره نقاهت در افراد با بینی گوشتی چگونه است؟

دوره نقاهت در افراد بعد از جراحی بینی گوشتی، یک هفته زمان برای کاهش تورم شدید ناشی از برش های ایجاد شده لازم است. پس از گذشته یک هفته برای کشیدن بخیه و برداشت آتل، یا کچ به پزشک مراجعه کنید. همچنین برای کاهش تورم در بینی بهتر است بسیار صبور باشید، گاهی ممکن است این تورم بعد از 6 ماه و در برخی موارد یک سال بعد از عمل بینی گوشتی کاهش پیدا کند.

 

جراحی بینی گوشتی

آیا امکان بازگشت بعد از جراحی بینی گوشتی وجود دارد؟

بینی های گوشتی به علت داشتن پوستی ضخیم مدت زمان مورد نیاز برای انقباض در آن ها به نسبت بینی های استخوانی با پوست نازک بسیار بیشتر است. به همین علت جراح باید توجه بسیار زیادی به فضای کلی اسکلت بینی داشته باشد. عدم توجه به کوچک شدن بیش از حد بینی می تواند در بروز گوشت اضافی و اسکار در بینی این افراد موثر باشد.

چه سنی برای عمل بینی های گوشتی مناسب است؟

بهترین پزشک در تهران توصیه می کنند افراد با بینی های گوشتی بعد از سن بلوغ و رشد کامل استخوان و پوست بینی برای جراحی بینی گوشتیاقدام کنند. در غیر این صورت این جراحی رضایت بخش نبوده و میزان برگشت پذیری بینی افزایش می یابد.

چگونگی کاهش چربی بینی های گوشتی

یک جراح ماهر و باتجربه دکتر شروین سپنج در تهران ، می تواند غدد چربی موجود در نوک بینی های گوشتی را برداشته و نواحی نرم را کاهش دهد. این روش بسیار حساس بوده و امکان آسیب به بافت های پوست بسیار زیاد است.

دوره نقاهت در افراد با بینی گوشتی چگونه است؟

دوره نقاهت در افراد بعد از جراحی بینی گوشتی، یک هفته زمان برای کاهش تورم شدید ناشی از برش های ایجاد شده لازم است. پس از گذشته یک هفته برای کشیدن بخیه و برداشت آتل، یا گچ به پزشک مراجعه کنید. همچنین برای کاهش تورم در بینی بهتر است بسیار صبور باشید، گاهی ممکن است این تورم بعد از 6 ماه و در برخی موارد یک سال بعد از عمل بینی کاهش پیدا کند.

سوالات متداول عمل بینی گوشتی

  • تورم بعد از جراحی این نوع بینی چه زمانی بهبود می یابد؟

تورم بعد از عمل بینی گوشتی بسیار شایع بوده و به میزان تغییرات اعمال شده بر روی بینی و مهارت پزشک بستگی دارد. اما به مرور و با انجام مراقبت های بعد از عمل بهبود می یابد.

  • جراحی بینی گوشتی و استخوانی چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

پزشک در رینوپلاستی های استخوانی سعی بر کوچک کردن ظاهری بینی دارد، اما هدف اصلی در بینی های گوشتی برداشت بافت اضافه و همچنین اضافه کردن آن به قسمت های مورد نیاز می باشد.

  • آیا استفاده از چسب بینی تاثیری بر بهبودی دارد؟

استفاده از چسب بعد از جراحی بینی گوشتی تاثیر بسیاری در حفظ ساختار بینی و کاهش التهاب و تورم داشته و همچنین زمان بهبودی را به مقدار بسیار زیادی افزایش می دهد.

  • کدامیک از روش های رینوپلاستی برای افراد با بینی گوشتی مناسب است؟

همانطور که اشاره شد بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم و استخوانی ضعیف است. به همین علت جراحی به روش های نیمه فانتزی و یا عروسکی به این افراد توصیه نمی شود. زیرا غضروف ضعیف بینی استحکام کافی برای نگهداری بینی های عروسکی را نداشته و همچنین رضایت بخش نخواهد بود.

  • آیا عمل بینی گوشتی رضایت بخش است؟

بهتر است بدانید که جراحی بینی گوشتی بسیار سخت و پیچیده می باشد. هیچ گاه نتیجه عمل بینی های گوشتی همانند بینی های استخوانی نخواهد بود، البته انجام رینوپلاستی توسط یک پزشک ماهر و متخصص در تهران می تواند، نتیجه ای بسیار رضایت بخشی در شکل ظاهری بینی و رفع مشکلات تنفسی داشته باشد.

  • تورم بعد از جراحی این نوع بینی چه زمانی بهبود می یابد؟

تورم بعد از عمل بینی گوشتی بسیار شایع بوده و به میزان تغییرات اعمال شده بر روی بینی و مهارت پزشک بستگی دارد. اما به مرور و با انجام مراقبت های بعد از این پروسیجر  بهبود می یابد.

  • جراحی بینی گوشتی و استخوانی چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

پزشک در جراحی بینی های استخوانی سعی بر کوچک کردن ظاهری بینی دارد، اما هدف اصلی در بینی های گوشتی برداشت بافت اضافه و همچنین اضافه کردن آن به قسمت های مورد نیاز می باشد.

  • آیا استفاده از چسب بینی تاثیری بر بهبودی دارد؟

استفاده از چسب بعد از جراحی بینی گوشتی تاثیر بسیاری در حفظ ساختار بینی و کاهش التهاب و تورم داشته و همچنین زمان بهبودی را به مقدار بسیار زیادی افزایش می دهد.

  • کدامیک از روش های عمل بینی برای افراد با بینی گوشتی مناسب است؟

همانطور که اشاره شد بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم و استخوانی ضعیف است. به همین علت جراحی به روش های نیمه فانتزی و یا عروسکی به این افراد توصیه نمی شود. زیرا غضروف ضعیف بینی استحکام کافی برای نگهداری بینی های عروسکی را نداشته و همچنین رضایت بخش نخواهد بود.

  • آیا عمل بینی گوشتی رضایت بخش است؟

بهتر است بدانید که جراحی بینی گوشتی بسیار سخت و پیچیده می باشد. هیچ گاه نتیجه این پروسیجر همانند بینی های استخوانی نخواهد بود، البته انجام جراحی بینی توسط یک پزشک ماهر و متخصص درتهران می تواند، نتیجه ای بسیار رضایت بخشی در شکل ظاهری بینی و رفع مشکلات تنفسی داشته باشد.