دلایل زیادی برای تصمیم گیری جهت انجام جراحی بینی استخوانی وجود دارد اما اصلی ترین دلیل ارتقا یافتن شکل ظاهری می باشد که می تواند اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر را در فرد افزایش دهد. برخی مزایای دیگر که با جنبه های سلامت فرد در ارتباط است شامل بهبود تنفس ، تسکین مشکلات سینوسی و ارائه یک راه حل دائمی برای خرخر کردن می باشد. جراحان همیشه تاکید می کنند که روند جراحی بینی ، شامل خلق تقارن و توازن در صورت بیمار می باشد. بنابراین شما نمی توانید یک پروفایل دقیق بینی یک سلبریتی را که مورد تحسین شما است را بر روی بینی خودتان پیاده کنید ، چون ویژگی های صورت افراد با یکدیگر متفاوت بوده و آنچه بر روی صورت یک فرد تحسین برانگیز است ، الزاماً بر روی صورت فرد دیگر به همان اندازه زیبا نخواهد بود ، بنابراین گوش کردن به توصیه های پزشک در خصوص تغییرات امکان پذیر در بینی و بهترین تغییرات برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت. تصمیم گیری برای انجام جراحی بینی ، نباید بر اساس یک هوس انجام شود و باید شکل یک تصمیم گیری را داشته باشد. برای انجام عمل بینی استخوانی خود می توانید به بهترین جراح بینی تهران دکتر شروین سپنج مراجعه کنید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر سپنج

هدف زیبا جو از جراحی بینی استخوانی چیست؟

  1. رفع مشکلات تنفسی
  2. درمان انحراف تیغه بینی
  3. تغییر شکل و سایز فرم بینی
  4. صاف کردن تیغه بنی زیبا جو
  5. ایجاد تقارن در هر دو رخ بینی

آیا این روند تحت بیهوشی انجام می شود ؟

روند جراحی بینی استخوانی ، به منظور اطمینان از احساس راحتی بیمار و عدم احساس درد ، تحت بیهوشی عمومی ، انجام می شود.

نرخ موفقیت در رینوپلاستی بینی استخوانی چقدر است ؟

نرخ موفقیت در جراحی بینی استخوانی ، بیشتر از 95 درصد است ؛ این جراحی یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیک ، می باشد.

ریکاوری رینوپلاستی بینی استخوانی

  • ریکاوری بینی استخوانی ، تقریباً یک و نیم تا دو هفته به طول می انجامد.
  • در طول این مدت بیمار باید در هنگام خواب یا استراحت، تا حد امکان سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهد.

بیمار می تواند فعالیت های خود را طبق زمانبندی زیر از سر بگیرد :

  • رانندگی : 5 تا 7 روز بعد از جراحی بینی
  • شیرجه زدن : 8 تا 12 هفته بعد از جراحی بینی
  • ورزش های برخوردی : 6 هفته بعد از جراحی بینی
  • ورزش های غیر برخوردی : 3 تا 4 هفته بعد از جراحی بینی
  • بعد از روند جراحی بینی استخوانی از نظر اندازه و پهنا متناسب می باشد ؛ پل بینی متناسب نوک بینی بوده و همه این ویژگی ها ، در هماهنگی خوب با سایر ویژگی های صورت بیمار می باشند.
  • برای تعیین مشکلات بینی خود با یک جراح بینی با تجربه در تهران دکتر سپنج ، مشورت کنید. او شما را در تعیین بهترین دوره عملکرد ، یاری خواهد کرد. اگر سوالی دارید که احساس می کنید ، لازم است مطرح کنید ، درنگ نکنید.

تورم ناشی از رینوپلاستی بینی استخوانی چگونه است؟

با توجه به آن که بینی دو نوع گوشتی و استخوانی می باشد ، باید بدانید که بعد از جراحی بینی گوشتی ، افراد تورم بسیار زیادی را مشاهده خواهند کرد ، بر خلاف آن بینی های استخوانی با پوستی نازک تورم کمتری خواهند داشت که در مدت زمان کوتاهی بهبود می بیابند.

 

پروسه عمل بینی استخوانی

انجام جراحی بینی استخوانی به وسیله هر دو تکنیک قابل انجام می باشد و انتخاب روش کاملا بستگی به وضعیت بینی فرد ، اصلاحات مورد نیاز و نظر پزشک خواهد داشت . در روش بسته بعد از اینکه شخص تحت بیهوشی عمومی قرار گرفت پزشک به وسیله یک ابزار از طریق سوراخ های بینی اصلاحات مورد نظر در غضروف ها و استخوان ها را انجام می دهد وتوسط بخیه های داخلی برش ها را می بندد.در این نوع جراحی هیچ زخم و بخیه از بیرون مشخص نمی باشد. در روش بازبعد از انجام بیهوشی ، پزشک یک برش را در ناحیه کلوملا ایجاد می کند و پوست روی بینی را کنار می زند سپس با تسلط کاملی که بر وضعیت بینی شخص دارد تغییرات را انجام داده و موضع را بخیه می زند.در این متد بخیه ها اندکی مشخص می باشند.

چه مدت زمانی باید به بینی استخوانی چسب زد ؟

بعد از برداشتن گچ یا آتل بعد از جراحی بینی استخوانی پزشک به بینی تان چسب می زند.چسب زدن به بینی باعث کاهش تورم، کم شدن اسکار، جلوگیری از افتادگی و تسریع در فرآیند بهبودی خواهد شد. مدت زمان لازم برای چسب زدن به بینی استخوانی معمولا کمتر از بینی گوشتی خواهد بود .طریقه صحیح چسب زدن را از بهترین پزشک در تهران ، یاد بگیرید و به درستی انجام دهید . این مدت زمان در بینی استخوانی معمولا 4 هفته می باشد.

آیا امکان عمل ترمیمی برای بینی های استخوانی وجود دارد ؟

وجود پوست بینی نازک از مولفه های بینی استخوانی می باشد و این مساله اندکی میزان حساسیت را در انجام پروسه ترمیمی بالا می برد . بهترین نکته انتخاب یک جراح بینی خوب دکتر شروین سپنج در تهران می باشد که نمونه کارهای متعدد و تجربه بالا در زمینه جراحی بینی استخوانی و عمل های ترمیمی مربوط به این نوع بینی داشته باشد.

آیا به بینی های استخوانی بعد از عمل کورتون تزریق می شود ؟

تزریق کورتون با هدف کاهش تورم در بینی انجام می شود .اما بینی های استخوانی مستعد تورم زیاد نیستند و معمولا با انجام صحیح مراقبت های بعد از عمل تورم اولیه در آنها با سرعت کاهش می یابد، بنابراین معمولآ نیازی به تزریق کورتون بعد از جراحی بینی استخوانی وجود ندارد.

آیا جراحی بینی استخوانی قابل برگشت است؟

باید بدانید که بازگشت بینی استخوانی بعد از جراحی یک رویداد کاملا نادر بوده و در بیشتر مواقع بینی حالت خود را به صورت دائمی حفظ می کند. البته در صورت عدم رعایت اقدامات مراقبتی و وارد شدن هرگونه آسیب می تواند ساختار بینی را تغییر دهد.

 

جراحی استخوانی بینی - دکتر شروین سپنج

علت شکل گیری قوز در بینی های استخوانی چیست؟

با بروز یک برآمدگی که فاکتورهای متعددی در بروز آن نقش خواهند داشت ،  در ناحیه از بینی به هنگام اتصال به استخوان یا غضروف که هر دو آن ها با یکدیگر سبب تشکیل قوز بینی در درجات و شکل های گوناگون می شوند . در برخی موارد این برآمدگی ها در بینی برخی از زیبا جویان بسیار زیاد بوده که سبب بروز اختلالات تنفسی و عدم تنفس آسان آن ها می شود. این عارضه یک ریشه اصلی دارد که مادرزادی و ژنتیکی می باشد و ریشه دیگر آن وارد شدن ضربه ای محکم به ساختار بینی و در نتیجه اسیب دیدگی استخوان می باشد. در جراحی بینی استخوانی این برآمدگی از بین رفته و زیبا جو به بینی با استخوانی یک سطح و بدون ناهمواری دست می یابد.

بهترین مدل جراحی بینی استخوانی

افرادی که دارای بینی استخوانی هستند به داشتن غضروف و استخوان محکم می توانند هر سه مدل عروسکی ، نیمه فانتزی و طبیعی را انتخاب کنندو نتیجه ایده آل را عمل بینی استخوانی بدست بیاورند.

مراقبت های بعد از انجام جراحی رینوپلاستی

تغذیه مناسب باعث تسریع فرآیند ریکاوری بعد از جراحی بینی استخوانی خواهد شد .این رژیم غذایی باید شامل میوه ،سبزیجات ،پروتئین ها و آجیل ها باشد . بعد از انجام جراحی و چند روزی که ملزم به نفس کشیدن با دهان هستید، دهان خشک می شود. برای حل این مشکل آب فراوان بنوشید. این مساله بدنتان را هیدراته نگه خواهد داشت . همچنین وجود آب به میزان لازم در بدن موجب حرکت سریع مواد مغذی خواهد شد و در نتیجه تاثیر مستقیم بربهبودی سریعتر خواهد گذاشت . از حضور در مناطق پراز تراکم جمعیت خودداری کنید.این مساله باعث از جلوگیری از اعمال ضربه به بینی تان خواهد شد.

💭 ویدئو زیر از جمله جراحی بینی بی نظیر انجام شده توسط دکتر شروین سپنج نیز می باشد.

آمادگی های لازم برای جراحی استخوانی بینی

برای انجام این پروسه لازم است که در ابتدا یک جراح بینی مناسب را برای اینکار انتخاب کنید. بهترین جراح بینی درتهران دکتر شروین سپنج در مورد بینی استخوانی شما اطلاعات لازم را دارد و تبحر خاصی در این زمینه دارد. بعد از اینکه در وب سایت و صفحات اینستاگرامی پزشکان در خصوص جراحی بینی استخوانی جست و جو کردید و به نتیجه خوبی رسیدید به جلسه مشاوره ای با وی خواهید رفت که در این جلسه می توانید تمامی سوالاتی که در خصوص عمل بینی استخوانی دارید از وی بپرسید. علاوه بر این جراح بینی از شما درخواست می کند که در خصوص داروهایی که مصرف می کنید یا بیماری های خود با او سخن بگویید. در قدم بعدی تستی فیزیکی برای بررسی بینی شما توسط بهترین دکتر عمل بینی استخوانی انجام می شود. همچنین لیست داروهایی که باید برای پیش از جراحی بینی مصرف آنها را قطع نمایید در اختیار شما قرار داده می شود.
در ادامه پزشک خوب در تهران در خصوص اقداماتی که باید پیش از عمل بینی استخوانی انجام دهید از جمله تست های مورد نیاز یا آمادگی هایی شب پیش از عمل به شما توضیحاتی را می دهد.

هزینه جراحی بینی استخوانی

موارد بسیار متعددی شامل هزینه های بینی استخوانی می شوند که از جمله انها می توان دستمزد جراح ، هزینه آزمایش هایی که پیش از جراحی باید انجام دهید ، هزینه های بیمارستان و کلینیک و هزینه های داروهایی که پس از عمل بینی استخوانی توسط جراح بینی و مواردی از این قبیل می شود بنابراین نمی توان مبلغ دقیقی رابراورد کرد و باید پیش از هرکاری این موضوع را از متخصص گوش ، حلق و بینی که برای خود برگزیدید سوال کنید تا بتوانید در موارد دیگر نیز تخمین بزنید.

مشاهده نتیجه عمل بینی استخوانی

بعد از اینکه جراحی بینی استخوانی را انجام می دهید بلافاصله بعد از عمل نمی توانید انتظار داشته باشید که نتایج به خوبی قابل مشاهده باشند زیرا بینی شما بعد از جراحی دچار تورم و کبودی زیادی شده است بنابراین باید مراقبت های دوره نقاهت را به خوبی رعایت کنید و صبور باشید تا بعد از این زمان دلخواه ترین نتیجه را به دست بیاورید.

جراحی بینی استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

اول از هر چیز باید دقت داشته باشید ، که بینی استخوانی و گوشتی تنها اصطلاح هستند و در علم پزشکی معنی ندارند و طبقه بندی نمی شوند. امروزه با پیشرفت چشمگیر علم تکنیک ها و روش های بسیاری ایجاد شده ، که باعث می شود هیچ محدودیتی در انجام این عمل وجود نداشته باشد. حتی در صورتی که شما بینی غضروفی دارید برای دریافت نتایج مناسب و زیبا هیچ محدودیتی ندارید. حتی دیگر عواملی مانند ضخامت و نوع پوست نمی توانند محدودیت زیادی در انجام جراحی بینی ایجاد کنند. این مورد صدر درصد بر روی پروسه تاثیر می گذارد ، اما مشکل غیر قابل حلی برای فرد یا جراح بوجود نمی آورد. همچنین باید بدانید که در بینی های گوشتی شکل دادن به آنها کار بسیار ساده ای است ، اما از سوی دیگر تغییر سایز و اندازه و کوچک کردن بینی های استخوای کار بسیار ساده ای می باشد.

در صورتی که بخواهیم به طور کلی به نتیجه جراحی بینی استخوانی در مقابل گوشتی بپردازیم بینی های گوشتی پروسه سخت تری را دارند ؛ زیرا نوک آنها بسیار کوچک و گوشتی است و نمی توان آن را به راحتی جهت داد. بنابراین این نوع بینی از دشواری بالاتری برخوردار است. معمولا تشخیص نوع بینی کار ساده ای است ، که با یک نگاه به راحتی انجام می شود. از سوی دیگر در برخی موارد خاص امکان دارد نتوان نوع آن را به راحتی تشخیص داد.

مشکلات عمده جراحی بینی استخوانی

شما می توانید با از بین بردن قوزها و برآمدگی های برروی آن باعث تحول بسیار شدیدی در ظاهر کلی صورت خود شوید ؛ زیرا این بخش از صورت از نظر ظاهری اهمیت بسیار زیادی دارد. در جراحی بینی استخوانی به دلیل استخوانی بودن قوز روی بینی بسیار در ظاهر اثر منفی می گذارد و این موضوع باعث کاهش در زیبایی فرد می گردد.

فاکتورهای بسیاری مانند شکستگی و عوامل ژنتیکی می توانند تاثیر زیادی بر روی ظاهر شما داشته باشند. در برخی موارد در صورت کوچک بودن قوز بینی مشکلی برای اصلاح و بهبود ظاهر بینی وجود ندارد ، اما از سوی دیگر در صورت داشتن برآمدگی های بزرگ برروی بینی استخوانی که در افرد ایرانی نیز بیشتر دیده می شود. پروسه جراحی بینی استخوانی بسیار پیچیده خواهد بود و پزشک شما با چالش های بسیاری در مسیر جراحی خود رو به رو خواهد شد تا یک ظاهر زیبا و دلنشین را در بینی شما ایجاد کند و به صورت شما زیبایی بخشد.

مزایای جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی یک روش جراحی زیبایی است که بهبود شکل و اندازه بینی به اصلاح استخوان‌ ها و بافت‌ های نرم آن می ‌پردازد. این نوع جراحی بسیار متداول است و می ‌تواند به دلایل زیبایی یا بهبود عملکرد تنفسی انجام شود. در زیر به برخی از مزایای جراحی بینی استخوانی اشاره شده است :

تصحیح شکل بینی : جراحی بینی استخوانی به افراد این امکان را می ‌دهد که شکل بینی خود را توسط جراحی متبحر تغییر دهند. این شامل کاهش یا افزایش اندازه بینی ، تصحیح ناهمواری ‌ها و اصلاح فرم بینی می ‌شود.

افزایش تناسب صورت : با تغییر اندازه و شکل بینی ، می ‌توان تناسب و هماهنگی بین نقاط مختلف صورت را بهبود بخشید. این کار ممکن است ظاهر کلی صورت را بهبود بخشد و چهره را زیبا تر نماید.

تصحیح مشکلات تنفسی : برخی از افراد به دلیل مشکلات استخوانی بینی ممکن است مشکلات تنفسی داشته باشند. جراحی بینی استخوانی می ‌تواند به اصلاح این مشکلات کمک کند و عملکرد تنفسی فرد را بهبود بخشد.

کاهش مشکلات سلامتی : بعضی از ایرادات استخوانی بینی ممکن است باعث مشکلات سلامتی مانند سردرد ، آلرژی‌ ها و مشکلات تنفسی شود. جراحی بینی استخوانی می ‌تواند به بهبود این مشکلات کمک کند و کیفیت زندگی را افزایش دهد.

بهبود روحیه و اعتماد به نفس : زیبایی بینی اغلب تأثیر مثبتی بر اعتماد به نفس افراد دارد. افرادی که با شکل بینی خود راضی نیستند، ممکن است با انجام جراحی بینی استخوانی احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشند.

زمان بهبودی نسبتاً کم : به طور معمول ، زمان بهبودی از جراحی بینی استخوانی نسبتاً کمتر از دیگر انواع جراحی بینی است. این به معنای بازگشت سریع ‌تر افراد به فعالیت‌ های روزمره و زندگی عادی آن ها می‌ باشد.

قبل از تصمیم به جراحی بینی استخوانی ، مهم است که با یک جراح زبده و متخصص مشورت کنید و تمام جوانب و انتظارات خود را با او بررسی کنید. همچنین ، باید به احتمالات و مخاطرات مرتبط با هر نوع جراحی توجه کنید.

بهترین سن برای عمل بینی استخوانی

سن مناسب برای انجام جراحی بینی استخوانی معمولا در زمانی است که رشد در بدن و به طور خاص در صورت شخص متوقف شده است. معمولا می گویند ، که در آقایان سن 17 سالگی و در بانوان سن 14 سالگی بهترین زمان برای انجام جراحی بینی استخوانی می باشد. در صورتی که برخی از پزشکان می گویند ، که به دلیل وجود ژن ها و خصوصیات متفاوت در انسان ها بهترین سن برای اطمینان حاصل کردن از اتمام پروسه رشد فرد سن 18 سالگی می باشد ، که بهترین و مناسب ترین زمان برای انجام این جراحی است.