بسیاری از جراحان مطرح ایران برای رفع ایرادات بینی ، از جراحی بینی باز استفاده می کنند. جراحی بینی روشی است که هدف از انجام آن، رفع ایراداتی است که ظاهر و عملکرد تنفسی افراد را تحت تاثیر قرار داده است. لازم به ذکر است که به جراحی بینی با اهداف زیبایی رینوپلاستی ، با اهداف درمانی سپتوپلاستی و با هر دو هدف درمانی و زیبایی سپتورینوپلاستی گفته می شود.

 

جراحی بینی باز

 

این عمل جراحی یکی از محبوب ترین روش هایی است که مردم در سراسر جهان انجام می دهند و اگر توسط یک جراح بینی مجرب و ماهر صورت بگیرد با نتایج بسیار درخشانی همراه خواهد بود.دکتر شروین سپنج، بهترین جراح بینی تهران، برای عمل از این روش استفاده می کنند. در این مقاله این متد جراحی را به طور کامل بررسی می کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

جراحی بینی باز چیست؟

پزشکان برای انجام جراحی بینی از دو روش جراحی بینی باز و بسته بهره می گیرند ولی انتخاب بیشتر آن ها، مانند بهترین جراح بینی تهران، جراحی بینی به روش باز است زیرا دید بهتری از ساختار بینی در اختیار آن ها قرار داده و در این روش دست شان برای رفع مشکلات بینی بازتر می باشد.

در هر دو روش جراحی بینی باز و بسته ، لازم است تا ابتدا بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد. بعد از بیهوش شدن، برش هایی بر روی پوست بینی ایجاد می شود تا از ساختار آن جدا شود.

محل ایجاد برش هاست که موجب تمایز جراحی بینی به دو روش باز و بسته می شود؛ در جراحی بینی باز پزشک برش هایی را در داخل و قسمت کلوملا ایجاد می نماید. کلوملا ناحیه ای است که دو سوراخ بینی را به هم متصل می کند. این در صورتی است که در جراحی بینی بسته تمامی برش ها داخلی بوده و هیچ برشی بر روی ناحیه کلوملا ایجاد نمی شود.

همچنین باید بگوییم که ایجاد برش در کناره های بینی به روش جراحی بستگی نداشته و اگر سوراخ های بینی نیازمند اصلاح باشد برش در این نواحی ایجاد می گردد.

بعد از ایجاد برش ها، پوست به وسیله ابزارهای مخصوص از ساختمان بینی جدا شده و پزشک با بکارگیری تکنیک های مخصوص همچون صیقل دادن استخوان ها و گرافت گذاری به اصلاح ایرادات بینی پرداخته و سپس پوست را به روی ساختمان بینی بازگردانده و آن را با بخیه فیکس می کند.

لازم به ذکر است که دکتر شروین سپنج ، جراح بینی تهران به هر دو روش جراحی بینی باز و بسته مسلط بوده و ضمن تاکید بر استفاده از روش باز، از روش بسته نیز برای ترمیم های جزئی استفاده می کنند.

مزایای جراحی بینی باز:

انجام جراحی با روش باز نزد بهترین جراح بینی تهران، مزایای زیاید برای زیباجویان عزیز به همراه دارد، همانطور که گفته شد، در جراحی باز بینی، پوست بلند شده و استخوان و ساختمان بینی در اشراف کامل جراح قرار می گیرد، با در معرض دید بودن ساختارهای بینی، کار جراح (نسبت به حالت بسته) آسان تر شده و می تواند تغییرات عمیق تر و گسترده تری ایجاد کند. به این ترتیب می توان اطمینان حاصل کرد که زیباجویان به حالت مد نظر و دلخواه خود خواهند رسید. به علاوه، نوک بینی با رینوپلاستی باز، بیشتر بی حس می شود و از بروز عارضه هایی که در آینده ممکن است برای فرد ایجاد شود، جلوگیری می کند، مانند: افتادگی و ضعیف شدن بینی.
البته نباید از یاد برد که این متد نسبت به متد رینوپلاستی بسته رایج تر است که باعث می شود پیدا کردن یک جراح با تجربه ، ماهر و زبردست برای زیباجویان کار ساده تری باشد.

معایب جراحی بینی باز:

به گفته دکتر خوب جراح بینی در تهران،انجام عمل بینی به روش باز،در عین فواید و مزایای خود، معایبی هم دارد. برای مثال:

  • مدت زمان انجام جراحی در این حالت بیشتر است و حالت تهاجمی تری دارد.
  • دوره ریکاوری و نقاهت ان به دلیل ایجاد برش و تغییرات گسترده طولانی تر خواهد بود و بیماران تورم و کبودی بیشتری خواهند داشت.
  • به دلیل ایجاد برش ، در صورتی که مراقبت های لازم انجام نشود، احتمال باقی ماندن جای اسکار وجود دارد.

مدت ریکاوری جراحی بینی باز:

اصلاحاتی که در طی جراحی بینی باز روی بینی انجام می شود به 2 تا 4 هفته زمان نیاز دارد تا به بهبودی اولیه دست پیدا کند و کمی استحکام یابد.
در طول این دوره 4 هفته ای، جراح خوب بینی تهران از بیماران خود می خواهد تا از انجام انواع فعالیت های بدنی که ممکن است منجر به هرگونه فشار فیزیکی ناخواسته به استخوان های بینی شود، خودداری کنند.
پس از 4 هفته، استخوان ها و بافت های بینی جوش می خورند و در برابر هر حرکتی مقاومت نسبی پیدا می کنند. البته همچنان باید برای مراقب بینی جراحی شده خود باشید و بسیار با احتیاط رفتار کنید. چرا که همچنان امکان آسیب رسیدن به بینی شما وجود دارد. مراقبت ها و نکاتی که پزشک جراح در اختیار شما قرار داده را به طور کامل رعایت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را از عمل بینی خود بگیرید.

هزینه جراحی بینی باز در تهران

روش جراحی هیچ تاثیری در هزینه آن ندارد. هزینه جراحی بعد از معاینه بینی و با توجه به فاکتورهایی همچون نوع بینی ، میزان مشکلات آن، هزینه عکسبرداری ها، آزمایشات، بیمارستان و دستمزد پزشک تعیین می شود.