بعد از اینکه تصمیم خود را مبنی بر انجام جراحی زیبایی بینی اتخاذ کردید نوبت به انجام اقدامات قبل از جراحی بینی می باشد که تمامی آنها پیش از انجام این پروسه الزامی می باشد و باید حتما انها را با دقت انجام دهید. تمامی این دستورالعمل ها را از پزشک خود درخواست کنید و سعی کنید به خوبی به آنها عمل کنید.در ذیل به تعدادی از مهم ترین نکات مراقبتی قبل از جراحی بینی که مورد تایید دکتر شروین سپنج ، بهترین جراح بینی در تهران هست اشاره کرده ایم :

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

صحبت با جراح

بعد از اینکه جراح زیبایی خود را از راههایی که قبلا در مقاله جراحی بینی گفته شد پیدا کردید نوبت آن می باشد که به جلسه مشاوره و ملاقات با او بروید. با بهترین جراح بینی تهران در مورد سوابق پزشکی ، جراحی و داروهایی که به طور معمول مصرف می کنید باید صحبت کنید. در قدم بعدی می توانید در خصوص اهدافتان از انجام این فرآیند با او صحبت کنید و سوالهایی در مورد عوارض احتمالی و مزایا و معایب پس از انجام جراحی را از او سوال کنید.
سعی کنید تمامی سوالاتی که در خصوص این جراحی دارید را از جراح خود بپرسید.این جراحی پروسه ای می باشد که قرار است تغییراتی در زندگی تان ایجاد کند، باید تمامی نکات را درباره آن بدانید.

سابقه پزشکی بیمار :

شرکت در جلسه ابتدایی که همان جلسه مشاوره می باشد ، به فرد متقاضی و دکتر کمک می کند تا به نتیجه کلی در ارتباط با نحوه جراحی بینی و میزان اصلاحات با در نظر گرفتن سلامت و سلیقه شخص برسند. در این روز بهترین دکتر یکی از سوالات مهم در ارتباط با اقدامات قبل از عمل بینی را از شخص می پرسد و آن چیزی بجز سوابق پزشکی او نمی باشد. زیرا این سوابق دریافتی باعث می شود که پزشک با علم بر سلامت فرد یا هر گونه بیماری زمینه ای که دارد تکنیک جراحی و میزان اصلاحات را در نظر بگیرد.

معاینه توسط پزشک :

قبل از عمل زیبایی بینی فرد زیباجو توسط جراح معاینه شده و اطلاعات پزشکی کاملی از شخص را بدست می آورد که با در نظر گرفتن انتظار عقلانی او ، دکتر شروین سپنج ، بهترین جراح بینی تهران می تواند تصمیمات نهایی در ارتباط با روند رینوپلاستی را اخذ کند.

عکاسی :

به احتمال زیاد جراح در جلسه ابتدایی از بینی فرد عکس های بسیاری را در زاویه های متفاوت تهیه می کند. که با استفاده از نرم افزار هایی که در دسترس پزشک است تقریبا نتیجه نهایی را در اختیار زیباجو بگذارد.

انتظارات :

لازم است بدانید که هر فرد علت و محرک خاص به خود را دارد که تصمیم به عمل بینی گرفته است. این تصمیم می تواند با دیدن عکس های سینمایی و مدل ها گرفته شده باشد ، یا اینکه با توجه به نقص های موجود در ظاهر بینی و یا همزمان با یکی از علل گفته شده احتمالا اختلالی در تنفس را نیز متحمل است. در هر کدام از موارد بهتر است که انتظارات واقع بینانه ای از روند جراحی بینی داشته باشید. هر قدر انتظار و توقعات شما از رینوپلاستی عقلانی و درست باشد ، شما بعد از نتیجه عمل بهتر و سریع تر می توانید با فرم جدید بینی خود ارتباط بگیرید.

سه هفته قبل از جراحی بینی

  • دوره نقاهت بعد از عمل بینی معمولا 7-14 روز تا زمانی که بتوانید فعالیت های معمولی را انجام دهید ، به طول می انجامد.
  • برای تسریع در این فرآیند پیش از انجام جراحی لیست داروهایی که بعد از جراحی باید به مصرف برسانید را از پزشک بخواهید و تهیه کنید.
  • به میزان کافی غذا و نوشیدنی تهیه کنید زیرا بعد از جراحی به تغذیه مناسب و نوشیدن مایعات نیاز خواهید داشت.
  • از شخصی برای نگه داری کودک و یا حیوانات خانگی خود حداقل در 24 ساعت اولیه پیش از عمل کمک بگیرید.
  • لباسهایی که به آسانی قابل تعویض می باشند و یا از جلو دکمه دارند را از قبل آماده کنید یا بخرید. برای روز جراحی نیز می بایست لباسی بسیار راحت بپوشید.این کار جزو مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی به حساب می آید.
  • بعد از انجام جراحی نیاز به شخصی دارید که تا منزل شما را همراهی کند حتما پیش از انجام جراحی با وی هماهنگ باشید.
  • تست های آزمایشگاهی و EKG ( در صورت نیاز ) باید انجام شود. اگر قبل از تجویز دکتر برای انجام تست، قبلاً آزمایش را انجام دهید لطفاً طی یک نامه کتبی به پزشک اطلاع رسانی نمایید.
  • در صورت تشخیص باردار بودن شما، جراحی به زمان دیگری موکول خواهد شد.
  • مبلغ پرداخت شده توسط شما شامل کلیه هزینه ها از قبیل جراحی، تسهیلات و بیهوشی می باشد.

دو هفته قبل از جراحی بینی

  • محصولات حاوی آسپرین، ایبوپروفن ( از قبیل آدویل، موترین) یا ویتامین E را مصرف نکنید. بسیاری از داروهای مسکن، داروهای سرماخوردگی و سینوسی، حاوی آسپرین یا ایبوپروفن هستند.
  • مصرف کلیه محصولات نیکوتین را ترک کنید. نیکوتین در چرخه سلامت اختلال ایجاد کرده و بر روی نتیجه جراحی تاثیر می گذارد.
  • به مدت 1 هفته قبل و بعد از جراحی از مصرف الکل اجتناب کنید.
  • اگر مقصد شما بعد از جراحی بیش از 30 دقیقه است، یک شب در هتل محلی اقامت نموده و روز بعد به منزل عزیمت کنید.بعد از انجام هر جراحی
  • باید برنامه غذایی منظمی را در پیش بگیرید بهتر است در مرحله پیش از عمل این کار را انجام دهید. بعد از پروسه لازم است که غذاهای حاوی فیبر را در برنامه غذایی تان بگنجانید این مساله از ایجاد یبوست که معمولا بعد از عمل رخ می دهد جلوگیری کند.
  • طول دوره نقاهت بین اشخاص کاملا متفاوت می باشد به میزان لازم از محل کار خود مرخصی بگیرید و به استراحت بپردازید. در صورتی که شغلتان شامل حمل اجسام سنگین و یا فعالیت های پر تحرک می باشد با پزشک در اینباره مشورت کنید و میزان لازم مرخصی مورد نیاز بعد از جراحی را از او بپرسید.
  • یکی از نکات مهم در ارتباط با اقدامات قبل از جراحی بینی ، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پیش از انجام عمل و بعد از آن می تواند خطر عفونت و خونریزی را افزایش دهد حتما در صورتی که ناچار به حضور در این شرایط می باشید از کرم ضدافتاب استفاده کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

یک هفته قبل از جراحی بینی

  • استفاده از ویتامین C قبل و بلافاصله بعد از انجام جراحی به دلیل اینکه امکان به وجود آمدن اسکار را بالا می برد بهتر است متوقف باشد.مصرف این ماده از نکات مهم در ارتباط با اقدامات قبل از جراحی بینی است.
  • مصرف ویتامین های گروه E نیز به دلیل افزایش دادن خونریزی باید پیش و پس از جراحی تا مدت بهبودی نسبی متوقف باشد.
  • معمولا بهترین جراح تهران پیش از انجام عمل در خصوص این مسائل توضیحاتی خواهد داد و معمولا از 4 روز پیش از انجام فرآیند از شما درخواست می کند مصرف گروهی از شوینده ها ،پماد و کرم ها را کنار بگذارید.

ویتامین ها و مواد مغذی :

هر قدر شما رژیم غذایی سالمی را داشته باشید به طبع روند بهبود بعد از جراحی زیبایی بینی سریع تر پیش می رود. استفاده از مواد معدنی و ویتامین ها قبل از رینوپلاستی مفید و مهم است اما توجه داشته باشید که مقدار مناسب و به اندازه ای از ویتامین ها را به بدن رساند. به عنوان مثال استفاده بیش از حد ویتامین E در افرادی که زخم بر بدن دارند عمدتا باعث کبودی یا خونریزی بیشتر آنان می شود. برخی تحقیقات علمی نشان داده اند که مصرف ویتامین C به بهتر شدن شرایط بیمار بیشتر کمک می کند و باعث بهبود زخم ها می گردد.

فعالیت های قبل از جراحی زیبایی بینی

یکی دیگر از اقدامات قبل از جراحی بینی ، فعالیت های سنگین و ورزشی است. عمل زیبایی بینی در راستای درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد که وابسته به فاکتور های بسیاری است. یکی از این وابستگی ها سوخت و ساز بیش از حد بدن است. انجام فعالیت های سنگین ورزشی در هفته قبل از رینوپلاستی عمدتا موجب سوخت و ساز بیشتر شده و این روند در بهبود فرد تاثیر گذار است. بهتر است که از انجام کارهای سنگین و حرکات ورزشی با سوزاندن کالری بالا خودداری کنید.

روز قبل از جراحی بینی

  • روز قبل از جراحی با شما تماس گرفته شده و در خصوص زمان حضور در کلینیک یا بیمارستان جهت انجام جراحی به شما اطلاع رسانی می شود.
  • بعد از نیمه شب چیزی نخورید و ننوشید. این دستور شامل آب و آدامس نیز می باشد. از آنجایی که خوردن و نوشیدن قبل از جراحی اختلالاتی را در بیهوشی به دنبال دارد، در صورت عدم دنبال کردن دقیق دستورالعمل ها جراحی لغو خواهد شد. در صورتی که مصرف دارویی در صبح روز جراحی الزامی باشد، دستورالعمل های لازم در اختیار شما قرار داده خواهد شد.
  • در صورت نیاز به مصرف دارویی خاص، آن را با اندکی آب میل کنید.
  • سعی کنید شامی بسیار سبک میل کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

روز جراحی بینی

  • یکی از نکات مهم از اقدامات قبل از عمل بینی ، این است که حتما پوست صورت خود را تمیز کنید و هیچگونه لوازم آرایشی را برای صورت خود استفاده نکنید.
    میتوانید صورتتان را با محصولات آنتی باکتریال بشویید. از اسپری یا ژل مو استفاده نکنید.
  • از پوشیدن لباس هایی که باید از ناحیه سر از تن در آورده شوند خودداری کنید. لطفاً لباس های گشاد بپوشید.
  • زیور الات نیاندازید و از به همراه آوردن هر چیز با ارزش خودداری کنید.
  • صبح روز جراحی سعی کنید حداقل نیم ساعت پیش از تایم مقرر شده در کلینیک حضور داشته باشید.
  • در صورتی که سابقه هرگونه حساسیت دارویی نسبت به مواد بیهوشی را دارید با متخصص بیهوشی در میان بگذارید.
  • ممکن است لازم باشد به درخواست پزشک موهای خود را با شامپوی ضد باکتری شست و شو دهید.
  • در صورتی که دندانهایتان را مسواک می زنید مواظب باشید که آب را به اشتباه ننوشید.
  • استفاده از هرگونه لوسیون، دئودورانت و کرم پیش از انجام این پروسه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • در صورتی که از لنز طبی استفاده می کنید پیش از جراحی باید ان را از چشمهایتان خارج کنید.

در صورتی که اقدامات قبل از جراحی بینی را با دقت انجام دهید و مراقبت های بعد از جراحی را نیز مو به مو انجام دهید می توانید انتظار بهترین نتایج را بعد از رینوپلاستی داشته باشید.