عمل جراحی زیبایی پلک که در اصطلاح به آن بلفاروپلاستی می گویند، یک جراحی با هدف زیبایی بخشی و بهبود ظاهر پلک هاست. این عمل می تواند جنبه درمانی نیز داشته باشد؛ زیرا علاوه بر ایجاد زیبایی در نواحی اطراف چشم، می تواند مشکلات عملکردی پلک را نیز درمان کند. دکتر شروین سپنج جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، بهترین جراح پلک تهران هستند ، که می توانید نمونه های جراحی ایشان را در قسمت گالری سایت مشاهده نمایید.

 

جراحی زیبایی پلک - دکتر سپنج

جراحی بلفاروپلاستی

بهبود افتادگی پلک ها، حذف پف و حذف پوست اضافه در پلک ها از جمله مهم ترین مواردی است که بلفاروپلاستی انجام می دهد. عواملی چون نازکی پوست اطراف چشم، ارث بری، بیماری تیروئید و حضور مستقیم و طولانی مدت در زیر نور آفتاب می توانند باعث تسریع در مشکلات ظاهری پلک ها شوند.

چه کسانی می توانند جراحی زیبایی پلک را انجام دهند؟

  • وجود پف در زیر چشم ها
  • افتادگی در پلک ها (معمولا پلک بالا)
  • وجود چروک و پوست اضافه در زیر چشم ها
  • وجود پوست اضافه و چروک و چربی اضافی در پلک ها

هدف افراد از اقدام به جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی پلک

هدف پزشک در طی پروسه بلفاروپلاستی زیبایی درمان نمی باشد ، در واقع افراد جهت بهبود و افزایش زیبایی ظاهری و چشم های خود برای جراحی پلک به پزشک مراجعه می کنند. عمل زیبایی در این موارد سبب ایجاد چهره ای جوان شده و باعث خلق چهره ای شاداب و پر انرژی در زیبا جویان می شود. زیرا افزایش سن و برخی عوامل تاثیرات منفی بر پلک ها گذاشته که سبب شده تا توده های چربی افزایش یابند و ماهیچه های پلک ضعیف و پوست پلک ها کشیده شوند. تمامی این فاکتور ها از زیبایی چهره کاسته و سبب ایجاد جلوه ای خسته و ناراحت در فرد خواهد شد.

 جراحی درمانی پلک

در صورتی که افراد به نوعی بیماری خاص مبتلا باشند ، که به پلک ها و چشم های شان مرتبط شود ، نیازمند یک روند درمانی جراحی پلک خواهند بود. ممکن است با جراحی درمانی ، عدم توانایی استفاده از لنز و عینک به دلیل وجود پف بسیار زیاد در بالا و پایین چشم ها درمان شود.

سن مناسب برای جراحی پلک چه سنی است؟

سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا یا پایین به عوامل متفاوتی بستگی دارد که از جمله آن وضعیت سلامت عمومی ، وضعیت پلک و پوست افراد ، نوع و شدت ایرادات پلکی و موارد دیگر است. با این وجود جراحی پلک به طور کلی برای داوطلبان بالای 35 سال که مشکلات شدید تری دارند ، مناسب است. با پیشرفت تکنولوژی جراحی بلفاروپلاستی در سنین کمتر نیز صورت می گیرد ، اما در این موارد باید با یک پزشک متخصص مشورت کرد و تصمیمات لازم را با او گرفت.

جراحی پلک فوقانی و تحتانی

در صورتی که پلک فوقانی و تحتانی هر دو با چین و چروک و یا افتادگی و پف همراه باشند ، در این زمان فرد می تواند به صورت همزمان برای درمان و جوانسازی خود اقدام به جراحی پلک بالا و پایین کند.

بهترین جراح زیبایی پلک

از آنجایی که جراح ، نقش بسزایی در کسب نتیجه مطلوب دارد ، از این رو بهتر است برای انتخاب بهترین جراح زیبایی پلک ، از معیارهای تخصصی و همچنین پرس و جو از اطرافیان ، به منظور تشخیص صحیح استفاده نمایید.

تمام ویژگی های علمی ، عملکردی و تخصصی یک جراح حاذق به چند دسته تقسیم می شوند که در مطالب زیر به تمامی آن ها اشاره می کنیم :

  • بررسی میزان تخصص و تحصیلات ، مهارت و تجربه
  • محل جغرافیایی مطب و نحوه رفتار پزشک با بیمار

تماشای نمونه کارهای جراح برگزیده در فضای مجازی ، سایت و یا بیماران حاضر در مطب ، در انتخاب جراح ماهر بلفاروپلاستی بسیار کمک کننده است. اغلب نمونه کارهای پزشکان متبحر در اینترنت ، سایت های مختلف پزشکی و اشتراک ویدئو همانند آپارات و یا یوتیوب وجود دارد. با مشاهده این نمونه کارها انتخاب بهتری می توانید داشته باشید

مراقبت های لازم پیش از جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

  1. بدون آرایش در محل جراحی حضور یابید.
  2. روز جراحی داروهایی که همیشه مصرف می کنید به همراه داشته باشید.
  3. آزمایش هایی که جراح با تجربه دکتر سپنج در تهران ، برای شما تجویز می کند انجام دهید و همراه داشته باشید.
  4. حداقل 6 هفته قبل از عمل جراحی زیبایی پلک از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل پرهیز کنید.
  5. حداقل به مدت 1 تا 2 هفته قبل از جراحی از داروهای رقیق کننده، ضد انعقادی خون و ضد التهاب استفاده نکنید. این داروها چنانچه در بدن بیمار باشند، ممکن است در هنگام جراحی موجب خونریزی شوند.

جراحی بلفاروپلاستی چه مزایایی دارد؟

مزایای جراحی زیبایی پلک دارای جنبه های زیبایی، روانی و عملکردی می باشند. مهم ترین نتایجی که این عمل زیبایی می تواند داشته باشد، شامل موارد زیر است:

  1. بهبود عملکرد بینایی ناشی از افتادگی پلک
  2. ایجاد ظاهری جذاب تر و زیباتر و جوان تر در چشم ها حتی بدون آرایش
  3. بهبود میزان رضایتمندی در فرد و افزایش اعتماد به نفس در او

بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

با توجه به وضعیت سلامتی بیمار ، بی حسی موضعی، بیهوشی کم یا بیهوشی عمومی بر روی بیمار انجام می شود. سپس جراحی زیبایی پلک با توجه به مشکل بیمار توسط جراح صورت می گیرد. این جراحی ممکن است بر روی پلک بالا، پلک پایین یا به صورت همزمان بر روی دو پلک بیمار صورت گیرد.

تکنیک جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی پلک زمانی صورت می گیرد که پوست اضافه بالای پلک بیمار، حتی در صورت باز بودن چشم قابل مشاهده باشد یا باعث کاهش میدان دید شود. همچنین در مواردی که بیمار احساس سنگینی در پلک کند یا وجود چربی اضافه باعث پف به نظر رسیدن چشم شود انجام می شود.

در جراحی زیبایی پلک بالا برشی بر روی چین پوستی پلک که حدودا 1 سانتی متر بالاتر از مژه ها قرار دارد، انجام می شود. حدود یک سانتیمتر پوست اضافه برداشته می شود. میزان پوست و چربی اضافی که باید برداشته شود به تشخیص بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران دکتر شروین سپنج بستگی دارد. برای جلوگیری از دیده شدن برش بعد از عمل، این برش در میان چین های طبیعی پلک ایجاد می شود.

جراحی زیبایی پلک

تکنیک جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

این جراحی در مواردی انجام می شود که پوست به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی، نمی تواند بافت چربی زیر عضله را نگهداری نماید. این امر موجب می شود چربی زیر عضله پلک پایینی، به سمت پوست زیر پلک برود و باعث ایجاد پف زیر پلک شود. در این روش بلفاروپلاستی با ایجاد برش در زیر خط مژه، پوست و بافت های چربی اضافی خارج می شوند.

عوارض جراحی زیبایی پلک ها

در صورتی که عمل زیبایی پلک توسط جراح ماهر و با تجربه در تهران دکتر شروین سپنج انجام شود معمولا عوارضی در پی ندارد. مهم ترین عوارضی که بعد از عمل پلک ممکن است ظاهر شوند عبارتند از:

  • عفونت پلک و اشکال در نحوه قرار گیری پلک ها بر روی یکدیگر
  • مشاهده برش های جراحی: عارضه ای که در اثر جراحی توسط جراح با عدم صلاحیت ایجاد می شود.
  • کبودی اطراف چشم: چند روز بعد از جراحی از بین می رود.
  • باز ماندن چشم ها در هنگام استراحت: ممکن است چشم ها یک تا دو میلیمتر هنگام بستن باز بمانند. این عارضه باید بعد از گذشت چند روز بهبود یابد.
  • خشکی چشم به صورت دائم: بعد از جراحی اندکی خشکی در چشم ایجاد می شود که با تجویز و مصرف قطره توسط جراح برطرف می شود. اگر جراح به جای چربی اضافی، اشتباهی غدد اشکی را خارج سازد، این خشکی یک عارضه دائمی است.

دوره نقاهت بعد از بلفاروپلاستی و مراقبت های بعد از جراحی پلک

  1. در صورت وجود درد بعد از جراحی با تجویز جراح، از داروهای مسکن استفاده نمایید.
  2. بهتر است هنگام استراحت بعد از جراحی زیبایی پلک به کمک چند بالشت، سر در وضعیتی بالاتر از بدن قرار گیرد.
  3. تا مدتی پس از جراحی برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند بهبودی، از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  4. در 48 ساعت بعد از جراحی جهت بهبود کبودی و ورم از کمپرس سرد در نواحی اطراف پلک استفاده کنید. بعد از این مدت برای سرعت بخشیدن به بهبودی می توانید از کمپرس گرم استفاده کنید.
  5. بخیه های جذبی ظرف مدت 4 تا 7 روز بعد از عمل از بین می روند. اگر جراح از بخیه غیر قابل جذب در جراحی استفاده کند، لازم است یک هفته پس از جراحی جهت کشیدن بخیه ها به جراح خود مراجعه کنید.

هزینه جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

عوامل زیادی در هزینه های جراحی زیبایی پلک اثر گذارند. تکنیک جراحی به کار برده شده، نوع جراحی انجام شده (جراحی پلک بالا یا پایین یا هر دو) ، هدف از انجام جراحی زیبایی بر روی پلک ، میزان مهارت جراح (دستمزد جراحی) و هزینه های بیمارستان از جمله عوامل تعیین کننده در هزینه این جراحی هستند.

نتایج جراحی پلک

بیماران بسیاری ، از نتایج انجام این پروسیجر رضایت دارند. تکنیک جراحی پلک به بهبود زیبایی ظاهری ، بالا رفتن سطح اعتماد به نفس و جوانسازی چشم ها کمک شایانی می کند. در بعضی افراد ، به دلیل جوانتر بودن ، شاهد نتایج ماندگاری می باشیم و در اشخاص دیگر، افتادگی مجدد پلک ها به دلیل سن بالایشان ، پس از چند سال امکان دارد. کبودی و التهاب معمولا ده تا چهارده روز بعد از عمل پلک رفع می شود و سپس داوطلب می تواند به راحتی در اجتماع حاضر شود. اسکارهای ناشی از عمل پلک نیز طی چند ماه محو می شود. همچنین توصیه می شود به جهت محافظت از پوست پلک ، از تماس بیش از اندازه با نور آفتاب اجتناب کنید.

ماندگاری نتایج جراحی پلک

عمل زیبایی پلک نمی تواند اطراف چشم را از فرآیند پیری دور نگه دارد و قادر به متوقف کردن این موضوع نیست. اگرچه نتایج معمولا مدت زمانی طولانی باقی می مانند. جراحی پلک بالایی ممکن است نیاز به تمدید بعد از هر 5 الی 7 سال در طول زندگی فرد دارد در حالی که جراحی پلک پایینی معمولا ماندگاری دائمی دارد و به ندرت ممکن است فردی که تحت این جراحی قرار گرفته بیش از یک بار نیاز به انجام این جراحی داشته باشد.

عمل زیبایی پلک در بیماران تیروئیدی

بیماری تیروئید چشمی نوعی بیماری خود ایمنی است که همراه با پرکاری تیروئید می باشد. در واقع معمولا در این عارضه سیستم ایمنی بدن پروتئین‌های کوچکی برای حمله به میکروب‌ها تولید می‌ کنند. با توجه به اینکه چشم از اعضای مهم موجود در چهره افراد می باشد ، بیماران تیروئیدی اغلب پلکی چروک یا پف آلود دارند که ظاهری خسته از آن ها نمایان می کند ، از این رو با انجام بلفاروپلاستی ، این افراد می توانند به چهره ای سرحال تر ، زیباتر و جذابتر برسند. اگر بعد از برطرف شدن التهاب بافت های كش آمده نواحی اطراف چشم بیماران تیروئیدی مشكلي ایجاد شود که نياز به جراحي داشته باشد ، ابتدا در كره چشم ، سپس روي عضلات آن تغییراتی ایجاد می شود ، در نهایت نیز پلك ها با عمل بلفاروپلاستی تغییر می یابند. بهترین گزینه در جهت رفع پف پلک بالا ، اعمال جراحی پلک بالا می باشد. برای جراحی پلک فوقانی نیز با برداشتن کیسه های چربی ، افتادگی و پیر به نظر رسیدن بیمار برطرف می شود. به همین جهت اشخاصی که با بیماری تیروئید ، پلک هایی پف آلود دارند می توانند اقدام به عمل زیبایی پلک نزد بهترین جراح بلفاروپلاستی کنند.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی خواهند بود؟

بهتر است بدانید که کاندیدای نامناسب جراحی زیبایی پلک در تهران از جانب پزشک مشخص خواهد شد ؛  بنابراین در صورتی که هر یک از شرایط زیر را داشته باشید ، شما می توانید برای جراحی پلک اقدام کنید.

  • همان طور که در بالا گفتیم افراد در سن 30 الی 35 سال به بالا.
  • افراد با عدم ابتلا به بیماری تیروئید.
  • عدم بالا بودن میزان فشار خون در زیبا جویان
  • در صورت عدم ابتلا به هر نوع بیماری مرتبط با فشار خون.
  • آن دسته از زیبا جویان که دارای خواسته های واقع بینانه هستند.
  • زیبا جویانی با سیستم ایمنی بدن قوی و عدم ابتلا به نوعی بیماری خاص هستند.
  • آن دسته از افراد که از نوشیدنی های حاوی الکل و دخانیات استفاده نمی کنند.

فرآیند پیری چه تاثیری بررروی پلک ها می گذارد؟

بعد از اینکه سن بالا می رود بدن الاستیسیته خود را از دست می دهد . علاوه بر این مشکل جاذبه نیز می تواند موجب افتادگی در پوست شود. این موضوع در نهایت منجر به جمع شدن پوست در ناحیه پلک بالایی و پایینی می شود. پوست اضافی در پلک پایینی منجر به چین و چروک و کیسه های چربی خواهد شد. اما این موضوع در پلک بالایی موجب بروز مشکلاتی در بینایی می شود زیرا پلک را دچار افتادگی می کند.

اسکارها بعد از جراحی پلک تا چه مدت قابل مشاهده هستند؟

معمولا بخیه هایی که جراح بلفاروپلاستی دکتر سپنج در تهران بعد از جراحی زیبایی پلک برای شما می زند خیلی مشخص نیست و بعد از چند مدت کاملا غیر مشخص خواهد شد و در سویی دیگر نتیجه نهایی است که کاملا قادر به مشاهده آن خواهید بود.

در چه سنی می توان جراحی پلک انجام داد ؟

معمولا انجام جراحی زیبایی پلک زمان معینی ندارد و در برخی از افراد ممکن است به دلایل ارثی افتادگی پلک خیلی زودتر فرار رسیدن علائم پیری به وجود بیاید . در این حالت به دلیل اینکه مساله حاد است فرد را مورد جراحی قرار می دهند. اما به طور کلی می توان گفت هنگامی که مشکلات افتادگی یا از بین رفتن کشسان بودن پوست وجود دارد می توانید از این روش درمانی استفاده کنید.

 

جراحی زیبایی پلک

سوالاتی که باید پیش از انجام جراحی زیبایی پلک بپرسید

یکسری مسائل و سوالات هستند ، که هنگام این پروسه باید آن ها را پرسید و پاسخ آن ها را دانست. برای دانستن آن ها در ادامه با ما همراه باشید. این سوالات عبارتند از:

  • آیا شما صلاحیت این جراحی را دارید؟
  • جراح شما چه مقدار تجربه دارد؟
  • آیا مرکز درمانی که این پروسه را در آن انجام می دهید مورد تایید است؟
  • شما کاندیدای مناسبی برای انجام این جراحی هستید؟
  • چه نتیجه ای از جراحی زیبایی پلک می تواند برای شما بهترین حالت ممکن باشد؟
  • چگونه و در چه ناحیه ای ای پروسه انجام می شود؟
  • چه تکنیکی برای شما استفاده می شود و مناسب تر است؟
  • چه مدت زمانی را ممکن است برای ریکاوری نیاز داشته باشید و چه کمک هایی در این دوره نیاز خواهید داشت؟
  • چه مشکلات و عوارضی ممکن است بعد از این جراحی برای شما رخ دهد؟
  • چگونه می توانید با مشکلات و عوارض بعد از عمل زیبایی پلک مقابله کید؟
  • با گذشت زمان بعد از پروسه می توانید انتظار چه ظاهری را از چشم خود داشته باشید؟
  • در صورتی که که از نتیجه و ظاهر جراحی خود راضی نبودیم باید چه اقدامی را انجام دهیم؟
  • از دکتر بخواهید عکس های قبل و بعد از پروسه شما را تهیه کند و در صورت وجود می توانید آن ها را مشاهده نمایید؟

در آخر باید گفت که این جراحی زیبایی از دسته ای است ، که می تواند تاثیر زیادی در ظاهر شما بگذارد. بنابراین باید هنگام انجام آن به موارد بسیاری دقت کنید. به این دلیل که بهترین بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. این جراحی می تواند ظاهر شما را به شدت جوان و زیبا سازد. بنابراین شما در صورتی که سن زیادی دارید و می خواهید مقداری جوان سازی موثر در ظاهر خود انجام دهید این پروسه گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشد.

جراحی زیبایی پلک - دکتر شروین سپنج

سوالات متداول :

  • بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود؟ برش در کجا ایجاد می شود؟

در مورد بلفاروپلاستی پلک بالا، این عمل معمولاً در مطب و فقط با بی حسی موضعی یا بی حسی موضعی همراه با آرامبخش انجام می شود. جای زخم جراحی پلک، در چین طبیعی پلک بالا قرار می گیرد و چندان تو چشم و قابل مشاهده نخواهد بود. اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم، برش تقریبا پنج میلی‌متر بالای مژه‌ها قرار دارد، اما به یاد داشته باشید که این یک عدد میانگین است و می تواند از فردی به فرد دیگر تا حدی متفاوت است.

  • آیا بلفاروپلاستی فرایند دردناکی است؟

همانطور که بالاتر اشاره شد، بلفاروپلاستی با بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار در طی عمل متوجه درد و آزاری نخواهد شد. در دوره نقاهت هم پزشک داروهای مسکن برای فرد تجویز خواهد کرد تا درد تا حد ممکن کنترل شود. بنابراین نگران درد جراحی نباشید.

  • جراحی فقط برای پلک بالاست یا برای پلک پایین هم می توان عمل انجام داد؟

جراحی پلک را برای هر دو پلک بالا و پایین می توان انجام داد، اما غالبا با افتادگی و شل شدگی پلک در قسمت بالا مواجه هستیم و متقاضیان بلفارو پلک بالا بیشتر از پلک پایین است اما به طور کلی برای هر دو پلک می توان بلفاروپلاستی انجام داد.

  • آیا می توان جراحی پلک را با جراحی های زیبایی دیگر انجام داد؟

بله. از مزایای جذاب بلفاروپلاستی این است که در صورت تایید جراح بلفاروپلاستی دکتر سپنج در تهران، می توان این جراحی را با سایر پروسه های زیبایی مانند کاشت ابرو ترکیب کرد و با یک تیر دو نشان زد.

  • چه مقدار چربی را می توان در بلفاروپلاستی برداشت؟

این سوال که چگونه میزان برداشت چربی در بلفاروپلاستی مدیریت می شود به وضعیت و شرایط هر بیمار بستگی دارد. برای مثال گاهی اوقات بیماران با افزایش چشم گیر پدهای چربی در پلک ها خود مواجه هستند که به طبع مقدار چربی ای که برای آن ها حذف می شود، زیاد خواهد بود. اما خالی کردن بیش از حد پلک، می تواند باعث توخالی به نظر رسیدن آن شود. به همین دلیل دکتر شروین سپنج باید با توجه به نیاز و تجربه و تشخیص خود در این مورد تصمیم بگیرد. در مواردی که چربی بیش از حدی پشت پلک فرد قرار ندارد و فقط با افتادگی پلک مواجه شده، پوست افتاده برداشته می شود.

سخن پایانی

تمامی جراحی های زیبایی مانند جراحی بینی یا جراحی زیبایی پلک ، با ایجاد تغییرات در ظاهر فرد و افزایش رضایت مندی او، باعث تقویت حس اعتماد به نفس در افراد می شوند. با انتخاب یک جراح ماهر و خوب در تهران دکتر شروین سپنج ، شانس دستیابی به بهترین نتیجه از عمل خود را افزایش دهید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج این عمل زیبایی در بعضی از افراد دائمی نیست و افزایش سن و تضعیف عضلات می تواند موجب افتادگی و عوارض مجدد در پلک ها شود.