جراحی بینی با هدف زیبایی یکی از پرطرفدار ترین انواع جراحی ها در سراسر دنیاس ، اما گاهی اوقات ، دلایل دیگری به جز زیبایی نیز می تواند منجر به جراحی باشد ، دلایلی از قبیل اختلالات تنفسی ، انحراف بینی،شکستگی ،پولیپ و مشکلات در سینوس ها. این مشکلات می توانند مادرزادی بوده و یا بر اثر تصادف یا ضربه ایجاد شده باشند. در هر صورت شخص ممکن است درصدد رفع این مشکل باشد که می تواند این کار را به وسیله جراحی درمانی بینی انجام دهد، برای انجام این عمل نیاز به پیدا کردن پزشکی است که بیشترین تجربه را در زمینه جراحی بینی درمانی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما مراجعه به دکتر شروین سپنج بهترین جراح بینی تهران می باشد.

 

جراحی درمانی بینی - دکتر سپنج

 

فیزیولوژی بینی بسیار پیچیده است ،بنابراین راینوپلاستی یک عمل بسیار سخت و دارای پیچیدگی می باشد یک جراح باید دانش کافی در زمینه آناتومی صورت نیز داشته باشد . معمولا بعد از مراجعه به یک جراح گوش و حلق و بینی خوب نتیجه بسیار عالی در انتظار شخص می باشد.

اقدامات قبل از جراحی درمانی بینی

  • معمولا پیش از انجام هر یک از این عمل ها شما نیاز به یک پزشک متخصص دارید.
  • در جلسه مشاوره با پزشک خود می توانید سوالات خود را درباره عمل و چگونگی انجام پروسه بپرسید.
  • پزشک معمولا برای خوب پیش رفتن فرآیند عمل و پروسه مراقبتی بعد از آن از شما می خواهد که مصرف یک سری داروها را کاهش دهید و یا قطع کنید.
  • آسپرین ، ایبوپروفن و مکمل های گیاهی از جمله این گروه هستند.
  • مصرف دخانیات و مشروبات الکی نیز باید از دو هفته پیش از جراحی ترک شود.
  • بعد از انجام جراحی باید داروهایی را که پزشک تجویز کرده است را به موقع مصرف کنید و مراقبت های بعد از جراحی که توسط پزشک توصیه خواهند شد را جدی بگیرید.

جراحی درمانی بینی قادر به رفع چه مشکلاتی می باشد؟

عمل درمانی بینی می تواند به رفع مشکلات بسیار زیادی کمک کند که در زیر به تمامی آنها اشاره می شود.

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی ، عملی می باشد که برای رفع کج بودن ناحیه سپتوم صورت می پذیرد. سپتوم غضروفی است که بین دو سوراخ بینی قرار گرفته است .این غضروف باید دقیقا در وسط دو سوراخ قرار داشته باشد که هم تقارن بین دو سوراخ بینی حفظ شود و هم مشکلات تنفسی برای اشخاص به وجود نیاید. اما در برخی افراد سپتوم بر اثر تصادف ، مشکلات مادرزادی یا ضربه کج شده است . اگر شما شخصی هستید که دچار این مشکل می باشید این امکان وجود دارد که طی سپتوپلاستی این مشکل را برطرف کنید.

چگونگی انجام عمل سپتوپلاستی در جراحی درمانی بینی

در این روش پس از انجام فرآیند بیهوشی عمومی پزشک برشی را در یک طرف بینی شما ایجاد می کند .

پس از آن در مرحله بعد غشای مخاطی را جدا کرده و سپتوم کج شده را در جا و موقعیت صحیح خود قرار می دهد سپس به سراغ استخوان ها و غضروف ها می رود. هر گونه انسداد را برطرف کرده و استخوان ها و غضروف های اضافی را خارج می کند .گاهی اوقات نیاز به اضافه کردن گرافت نیز می باشد..در نهایت لایه مخاطی را به جای خود برمیگرداند و برش را بخیه می کند .

 

جراحی درمانی بینی - دکتر شروین سپنج

جراحی بینی شکسته

یکی از شایع ترین انواع جراحی دماغ ، جراحی بینی شکسته می باشد. شکستگی بینی ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیاید و فرد را دچار مشکل کند. این عمل می تواند جهت تغییر شکل در غضروف و یا بر طرف کردن شکستگی استخوان ها صورت پذیرد.

طی این جراحی معمولا پزشک تمرکز خود را بر روی اصلاح عملکرد تنفس می گذارد و این موضوع را برطرف می کند.

البته این نکته را فراموش نکنید که برداشتن قوز بینی توسط عمل شکستگی صورت نمی پذیرد و نیاز به عمل زیبایی دارد.

پروسه بینی شکسته چگونه انجام می شود ؟

این عمل می تواند 14 روز بعد از شکستگی بینی بر روی آن انجام شود. برای انجام جراحی بینی شکسته پزشک از دو متد باز و بسته می تواند استفاده کند. استفاده از روش بسته برای حل این مشکل مدت زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرد. این روش اصطلاحا جا انداختن نیز نامیده می شود. معمولا برای انجام این عمل شخص تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی قرار می گیرد و پزشک بینی را جا می اندازد.

در روش باز بعد از فرایند بیهوشی و امکان پذیر شدن دید کامل برای جراح ، قطعات شکسته استخوان باید به دقت حرکت داده شوند و در محل مناسب جاگذاری گردد و ثابت شوند.

جراحی پولیپ بینی

پولیپ بینی یکی از عوارض موجود در بینی می باشد ومعمولاً در اثر آلرژی شدید و عدم درمان آن ایجاد شده و این امکان وجود دارد که با حساسیت های پوستی یا آسم همراه باشد که می تواند شدیدا باعث اختلالات تنفسی، خر و پف در خواب ،کم شدن حس بویایی و دیگر مشکلات شود. بهترین روش برای برداشتن پولیپ ها جراحی می باشد.

چگونگی جراحی پولیپ بینی

بعد از بیهوشی شخص ،دکتر از یک ابزار مخصوص برای خارج کردن پولیپ ها استفاده می کند. این فرآیند کاملا درون بینی انجام می شود و بنابراین زخمی از بیرون مشخص نیست.

 

جراحی بینی درمانی - دکتر سپنج

آیا بیمه هزینه های جراحی های درمانی بینی را پرداخت می نماید؟

بیمه های مختلف معمولا قوانین مختلفی در این زمینه دارند و باید در این مورد از انها سوال نمایید . اگرچه به طور کلی هزینه های درمانی پرداخت می شوند و این عمل های زیبایی است که بیمه پرداخت مبالغ آن ها را پوشش نمی دهد.

انتظارات پس از جراحی های درمانی به چه صورت می باشد ؟

  • بعد از اینکه فرآیند های درمانی را پشت سر می گذارید نیاز است که حداقل یک هفته یا بیشتر با توجه به نظر پزشک از حضور در مدرسه ، محل کار یا فعالیت های سنگین خودداری نمایید. در حین استراحت و محدود کردن فعالیت ها استفاده از کمپرس سرد و داروهای مسکن که توسط پزشک برای شما تجویز شده اند الزامی هستند.
  • بعد از گذشت این مدت زمان و رعایت نکات لازم به فعالیت های عادی و روزانه خود باز می گردید و می توانید فعالیت هایی مانند پیاده روی و دویدن را مجددا از سر بگیرید. البته همچنان به مدت 6 هفته باید از فعالیت های پربرخورد ورزشی بپرهیزید.
  • بعد از اینکه مشکلات خواب ، اختلالات خواب یا مشکلات ناشی از شکستگی و انحراف بینی را پشت سر می گذارید، در وضعیت بسیار بهتری به سر می برید تنفس با کیفیت تری خواهید داشت و مشکل آپنه خواب برطرف شده است و با اعتماد به نفس بیشتری می توانید در فعالیت های اجتماعی حضور پیدا کنید.

هزینه جراحی درمانی بینی چه میزان می باشد ؟

معمولا براورد این هزینه ها کار آسانی نیست و فاکتورهای متعددی در این میان نقش دارند از جمله انها می توان به هزینه های کلینیک یا بیمارستان ، دستمزد پزشک ، هزینه داروها و آزمایشات و دیگر مواردی از این قبیل اشاره نمود. برای اگاهی از این مورد باید حتما به پزشک مراجعه نمایید تا میزان هزینه هایی که نیاز است پرداخت نمایید کاملا مشخص شود.