انجام شدن جراحی بینی در تهران یا هر شهر دیگری زمانی با بهترین نتایج همراه خواهد بود که شما با صرف زمان و دقت لازم، بهترین جراح بینی در آن شهر را انتخاب کرده و عمل جراحی تان را با خیال راحت به ایشان بسپارید. لازم به ذکر است دکتر شروین سپنج یکی از جراحان بینی حاذق در شهر تهران می باشند که برای مشاهده نمونه کارهای ایشان می توانید به صفحه رسمی اینستاگرام شان مراجعه نمایید.

جراحی بینی در تهران

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی می باشد. هر انسانی ذاتا به دنبال زیبایی و زیبا شدن است. علم به حدی پیشرفت کرده ، تا هر انسانی در صورت نارضایتی از چهره خود به دنبال برطرف کردن آن باشد. بینی می تواند یکی از آن موارد باشد. جراحی بینی (رینوپلاستی ) یکی از متداول ترین جراحی ها برای اصلاح مشکلات بینی است. مهم ترین هدف این جراحی تغییر شکل بینی ، تغییر استخوان ، غضروف و همچنین بهبود شرایط تنفس است.

چه افرادی بهترین کاندیدای جراحی بینی هستند ؟

گاهی افراد به دلیل نارضایتی از بینی خود و مشکلاتی که برایشان به وجود آمده ، کاندیدای این پروسه هستند. دلایل پزشکی که باعث می شوند افراد تحت جراحی قرار گیرند ، عبارتند از :

  • انحراف تیغه بینی
  • شکاف کام
  • شکاف لب
  • ناهنجاری های ساختاری ناشی از آسیب یا ضربه
  • التهاب بینی ناشی از حساسیت های مزمن
  • پولیپ بینی

انواع بینی

بینی ها گاهی گوشتی و یا گاهی استخوانی هستند. جراحی این دو نوع بینی با یکدیگر متفاوت هستند. گاهی افراد به دلایل نارضایتی و یا مشکل تنفسی که بعد از جراحی پیدا کرده اند ، درخواست عمل ترمیم بینی را دارند. البته در خیلی از موارد بانوان بیشتر از اقایان می خواهند ، تا عمل بینی فانتزی و یا نیمه فانتزی برای آن ها انجام شود.

آمادگی لازم قبل از جراحی بینی در تهران

قبل از هرچیزی باید با پزشک خود در مورد آنچه که قرار است اتفاق بیفتد ، مشورت کنید. پزشک قبل از انجام عمل موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهد :

  • سابقه پزشکی ، فعالیت بدنی ، عکس ها و آزمایشات. مهم ترین نکته انتظارات شما از جراحی است.
  • جراحی بینی یک عمل سرپایی است و تحت بیهوشی کامل قرار می گیرید.
  • دو هفته قبل و بعد از عمل از مصرف داروهایی نظیر آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید. مصرف این داروها خطر خونریزی را افزایش می دهد. فقط داروهایی را مصرف کنید که پزشک تجویز کرده است.
  • از استعمال دخانیات خودداری کنید. مصرف دخانیات روند بهبودی پس از جراحی را مختل کرده و میزان عفونت را افزایش می دهد.

تکنیک های جراحی بینی

جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود. نحوه انجام این جراحی :

  1.  بیهوشی برای راحتی پزشک و مراجعه کننده
  2. باز کردن بینی و ایجاد برش
  3.  تغییر شکل ساختار بینی و تصحیح انحراف تیغه بینی
  4.  بستن برش ها

جراحی بینی چگونه انجام می شود ؟

جراح بینی با توجه به ترجیح خود، برای جراحی کردن بینی افراد از دو روش جراحی بینی باز و بسته بهره می گیرد.

برای اینکه هر دوی این روش ها قابل انجام باشند لازم است تا ابتدا فرد توسط تکنیسن بیهوشی اتاق عمل بیهوش گردد.

در جراحی بینی بسته ، پس از بیهوش شدن فرد پزشک تعدادی برش را به منظور جدا شدن پوست از ساختار بینی در درون آن ایجاد می کند، این در حالی است که در روش باز پزشک علاوه بر برش های داخلی، اقدام به ایجاد یک برش کوچک نیز بر روی کلوملا می نماید.

در مرحله بعدی پزشک با بهره گیری از ابزارهای مخصوص پوست را از روی بینی بلند کرده و اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات بینی را بر روی آن اعمال می نماید.

لازم به ذکر است که ایجاد برش در کناره های بینی ارتباطی به اینکه جراحی بینی به روش باز یا بسته انجام شود ندارد، در هر دو روش در صورتی که نیاز به دستکاری کردن سوراخ های بینی باشد، پزشک اقدام به ایجاد برش در کناره های آن می نماید.

در نهایت پوست به جای خود بازگشته و پزشک با بخیه زدن، آن را در جای خود فیکس می نماید و به منظور هرچه بهتر فرم گیری بینی و همچنین حفاظت از آن در برابر آسیب ، گچ یا اسپلینت را بر روی بینی قرار می دهد.

جراحی بینی در تهران

فواید جراحی بینی در تهران

ایجاد تعادل

گاهی اوقات بینی می تواند یک ویژگی منفی در چهره فرد باشد. ظاهر بینی می تواند منجر به عدم تعادل بین صورت و بینی شود. گاهی افراد با وجود بینی خود شناخته می شوند.

بهبود جریان هوا

ساختارهای مختلف داخل بینی می تواند ، به مشکل تنفس و جریان هوا از طریق بینی کمک کند. آسیب های ناشی از تصادفات ، ورزش ها یا درگیری ها می تواند باعث انحراف تیغه بینی می شود. توربین های تحتانی مجموعه دیگری از ساختارهای داخل بینی هستند ، که در صورت بزرگ بودن می توانند باعث انسداد راه بینی شود. جراحی زیبایی بینی را می توان برای کوچک کردن اندازه توربین ها ، برای بهبود جریان هوا انجام داد.

اعتماد به نفس

برخی از افراد از نبود اعتماد به نفس در خود رنج می برند. تغییراتی که در بینی به وجود می آید ، می تواند تا حد زیادی اعتماد به نفسشان را بهبود ببخشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • بعد از انجام عمل از گچ یا آتل و یک نوار چسب سبک ، برای محافظت از قسمت خارجی بینی بیمار استفاده می شود.
  • آتل در حفظ شکل بینی هنگام بهبودی کمک شایانی می کند.
  • از پوشیدن لباس هایی که امکان دارد به بینی شما آسیب برساند ، خودداری کنید.
  • آتل و یا گچ روی بینی فرد چند روز بعد از عمل ، از روی دماغ شخص برداشته می شود.
  • اکثر پزشکان از بخیه های جذبی برای بخیه کردن استفاده می کنند ، که بعد از چند هفته از بین می روند.
  • حتما از کسی بخواهید تا بعد از عمل شما را به منزل برساند. احتمال اینکه همچنان تحت تاثیر بیهوشی باشید بسیار زیاد است.
  • برای کاهش خونریزی و تورم حتما سر خود را بالا نگه دارید.
  • بعد از جراحی ، بینی شما متورم و پر از پنبه است. در این حالت ممکن است احساس گرفتگی و نفس تنگی داشته باشید.
  • امکان دارد چند روز بعد از جراحی دچار ترشح و خونریزی شوید ، که در این صورت با استفاده از یک گاز ، بینی خود را پانسمان کنید.
  • در صورت وجود سر درد و چهره پف کرده ، حتما از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • در معرض آفتاب و گرما بیش از حد قرار نگیرید. امکان تغییر رنگ در اطراف بینی شما وجود دارد.
  • این عمل می تواند اطراف چشم فرد را هم تحت تاثیر قرار دهد.
  • امکان تورم ، بی حسی و تغییر رنگ در اطراف پلک وجود دارد.
  • تورم ناشی از جراحی چه جزئی باشد و یا کلی ، می تواند تا 6 ماه روی صورت نمایان باشد.
  • از کمپرس یخ به طور روزانه استفاده کنید.
  • از مصرف داروهای آسپیرین و ایبوپروفن ، به مدت دو هفته بعد از این فرایند اجتناب کنید.
  • از استعمال دخانیات بپرهیزید ؛ چون امکان عفونت را افزایش می دهد.

عوارض جانبی

مانند هر جراحی دیگری این فرایند هم دارای عوارض جانبی است :

  1. خون ریزی
  2. عفونت
  3. مشکل در تنفس از طریق بینی
  4. بی حسی دائمی در داخل و اطراف بینی
  5. ظاهر بینی ناهموار
  6. درد
  7. تغییر رنگ
  8. تورم
  9. زخم

دوره بهبودی بعد از جراحی زیبایی بینی

برای استراحت و دوره نقاهت بعد از عمل ، می توانید به مدت یک هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید. بعد از یک هفته کم کم بهبودی حاصل می شود و شما می توانید ، به آرامی شاهد نتیجه حاصل از کار باشید.

بعد از عمل ، مقداری تورم ایجاد می شود. برطرف شدن تورم ممکن است ماه ها طول بکشد. اگر چه پس از چند ماه دیگر اثری از تورم وجود نخواهد داشت. افراد معمولاً بعد از یک هفته به انجام فعالیت ها می پردازند و بعد از دو تا چهار هفته ، همه امورات و کارها از سر گرفته می شود.

جراحی بینی در تهران

نتیجه جراحی

در اکثر موارد بعد از جراحی بینی نتایج قابل قبولی حاصل می شود. یک جراح با تجربه می تواند با استفاده از تکنیک های مورد نیاز و هنر دست خود ، بهترین نتیجه را برای شخص رقم بزند که هر دو طرف راضی باشند. حال بعد از جراحی فعالیت هایی را نباید انجام دهید ، تا بهبودی سریع صورت گیرد : دویدن ، شناکردن، جویدن آدامس ، خندیدن ، مسواک زدن ، پوشیدن لباس از سر ، قرار دادن عینک روی بینی ، محدود کردن سدیم رژیم غذایی.

هزینه جراحی بینی در تهران

اینکه جراحی بینی در تهران یا شهر دیگر انجام شود تاثیر چندانی بر هزینه ها نمی گذارد. تعیین هزینه جراحی بینی به فاکتورهایی  همچون نوع بینی ، میزان ایرادات بینی، هزینه داروها، آزمایشات، عکسبرداری ها وغیره بستگی داشته و بعد از معاینه دقیق بینی بیمار تعیین می گردد.

به طور کلی می توان گفت که هزینه جراحی بینی گوشتی به دلیل مشکل بودن عمل آن، بیشتر از جراحی بینی استخوانی است و هرچه پیچیدگی و مشکلات موجود در بینی بیشتر باشد بالطبع هزینه آن نیز بالاتر خواهد بود.